انجمن فرهنگی زنان ناشر به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌رود

انجمن فرهنگی زنان ناشر که در سال گذشته تجربه حضور موفق در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را داشته امسال نیز به این نمایشگاه بین‌الملل می‌رود

سحر حاتمی، مدیر اجرایی انجمن فرهنگی زنان ناشر در خصوص برنامه‌های این انجمن در ماه‌های آینده به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: ما در مهر‌ ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت مشارکت می‌کنیم.

وی افزود: انجمن فرهنگی زنان ناشر در سال گذشته نیز آنچنان حضور فعالی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت داشته که پس از بازگشت با خیل تماس‌های ناشران متمایل به همکاری در زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خود مواجه شد.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی زنان ناشر اظهار داشت: از دلایل تجربه موفق ما در این نمایشگاه می‌توان به همکاری و همراه با یک مترجم مسلط به چند زبان زنده دنیا اشاره کرد.

حاتمی ادامه داد: از برنامه‌های دیگر ما در آینده نزدیک به مشارکت در نمایشگاه نقش‌ آفرینی زنان در توسعه پایدار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد ما برای مشارکت در این نمایشگاه، رویکرد کار‌ آفرینی بوده و سعی می‌کنیم که با بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی آموزش‌های ساده‌ای را به زنان سرپرست خانوار بدهیم تا بتوانند در عین حضور همیشگی در منزل، امرار معاش کنند.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی زنان ناشر تصریح کرد: دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

حاتمی افزود: برگزاری ششمین دوره همایش «زنان و دفاع مقدس» از برنامه‌های دیگر ما در آینده نزدیک به حساب می‌آید و این همایش همچون سال‌های گذشته در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: از اهداف برگزاری همایش‌ »زنان و دفاع مقدس» می‌توان به معرفی و ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات بانوان فعال در پشت و جلوی جبهه اشاره کرد.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی زنان ناشر ادامه داد: از برنامه‌های ویژه این همایش می‌توان به ارائه و فروش کتاب «به هر سینه دلی تنگ» با موضوع به پردازش خاطرات زنان از جنگ اشاره کرد.

حاتمی اظهار داشت: پروژه تدوین «به هر سینه دلی تنگ» در پنجمین همایش «زنان و دفاع مقدس» رونمایی شده بود.

وی افزود: هم‌اکنون در حال حاضر برنامه‌ریزی برای سفر به استان‌های مختلف با هدف برگزاری نشست‌های مشترک با زنان ناشر در شهرستان‌های کشور هستیم.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی زنان ناشر تصریح کرد: از اهداف دیگر برگزاری این سفر‌ها می‌توان به هم‌اندیشی هرچه بیشتر زنان ناشر با یکدیگر، افزایش حمایت از ناشران شهرستانی در نمایشگاه‌ها و تبادل تجربیات اشاره کرد.

حاتمی ادامه داد: سفرهای کاری انجمن فرهنگی زنان ناشر به شهرستان تا قبل از پایان مرداد ماه کلید می‌خورند و ما هم‌اکنون برای اولین سفر خود میان 2 گزینه تبریز و اصفهان ما ندیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما با استانی است که کارهای هماهنگی خود را زودتر انجام بدهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار