نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری:

توافق وزیر بهداشت و رفاه برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش خصوصی

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: وزیر بهداشت طبق نامه‌ای به وزیر رفاه خواستار کاهش ساعت کاری پرستاران در بخش خصوصی شد.

توافق وزیر بهداشت و رفاه برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش خصوصییعقوب جعفری نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: طبق قانون ارتقای بهره‌وری که مصوب مجلس شورای اسلامی است، کاهش ساعات کاری برای پرستاران در بخش‌های دولتی اجرا شده بود اما این قانون تاکنون برای بخش‌های خصوصی اجرایی نشده است.

وی افزود: بخش‌های خصوصی تابع قانون تامین اجتماعی هستند ولی وزارت رفاه تاکنون نتوانسته بخش‌های خصوصی را وادار به کاهش ساعات کاری پرستاران کند و از آنجا که این موضوع به سر‌گروه امور سلامت کشور که وزارت بهداشت است، مرتبط است وزیر بهداشت طی نامه‌ای از وزیر رفاه خواستار اجرایی شدن این قانون شد.

جعفری ادامه داد: وزرای بهداشت در دوره‌های قبل نیز بارها خواستار اجرایی شدن این قانون بودند اما به دلیل اینکه در این دوره هماهنگی بین وزیر بهداشت و وزیر رفاه بیشتر است امکان اجرایی شدن قانون وجود دارد.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: پرستارانی که سابقه‌ی بالای 15 سال داشته باشند، مشمول این طرح خواهند شد که این کاهش ساعت کار 8 ساعت در هفته و 30 تا 40 ساعت در ماه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار