یزد؛

ضربه مغزی بیشترین آمارتلفات شوخی با ارابه مرگ است

متاسفانه در یزد بیشترین آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پیاده بیشترین آمار تصادفات را دارد.

ضربه مغزی بیشترین آمارتلفات شوخی با ارابه مرگ است./////به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  جمشیدی‌، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد در همایش اهدای کلاه ایمنی در شهرداری حمیدیا گفت: استان یزد دارای مردمی متدین، شریف، نجیب و پرتلاش است و زیبنده نیست که رتبه اول تصادفات کشور را داشته باشیم و همه باید کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

وی افزود: متاسفانه بیش از 90 درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدایی سال جاری مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بیشتر جراحت‌ها و فوت‌ها در این تصادفات نیز بر اثر ضربه مغزی و نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

جمشیدی ادامه داد: متاسفانه شهر یزد که در گذشته به شهر دوچرخه‌ها مشهور بود، اکنون به شهر موتورسیکلت‌ها تبدیل شده و خانواده‌ها برای فرزندان خود حتی به صورت اقساطی موتورسیکلت خریداری می‌کنند این در حالی است که برخی از آنها حتی گواهینامه هم ندارند.

وی تاکید کرد: سئوال اینجاست که چرا باید پدر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون داشتن گواهینامه سوار موتورسیکلت شود و یا مادر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون کلاه ایمنی راکب موتورسیکلت شود.

جمشیدی افزود: اولویت اول پلیس استان یزد، استفاده از کلاه ایمنی برای همه موتورسیکلت‌سواران است و این روش باعث می‌شود آمار زیادی از تلفات کاسته شود.

وی گفت: 12 کارخانه موتورسیکلت‌سازی در یزد وجود دارد که این کارخانجات بالغ بر 450 هزار دستگاه موتورسیکلت را روانه شهر کرده‌اند و این وسیله نقلیه، نخستین وسیله ایاب و ذهاب مردم است اما متاسفانه بدترین نوع استفاده از آن صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان یزد بیان کرد: سرعت مطمئنه رانندگی با موتورسیکلت، 10 تا 15 کیلومتر است در صورتی که در اکثر خیابان‌های یزد به دلیل کویری بودن و بلوار شدن با سرعت بین 80 تا 90 کیلومتر رانندگی صورت می‌گیرد و این در حالی است که در سرعت 50 کیلومتر برای موتورسیکلت در صورت بروز حادثه، مرگ حتمی روی خواهد داد بنابراین از خانواده‌ها و مادران و پدران تقاضای همکاری و مشارکت برای ترغیب فرزندان خود برای استفاده از کلاه ایمنی را داریم.

 انتهای پیام/س

برچسب ها: تصادف ، موتورسیکلت ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.