پیروزی‌های پیاپی تیم فوتبال کم توانان ذهنی ایران

تیم فوتبال کشورمان در رقابت با تیم‌های استرالیا و کاستاریکا در چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه، به پیروزی رسید.

پیروزی‌های پیاپی تیم فوتبال کم توانان ذهنی ایران
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال در مسابقه با استرالیا، با نتیجه پنج بر دو، به پیروزی رسید.

 تیم فوتبال کشورمان در مسابقات جهانی المپیک ویژه در برابر تیم فوتبال کاستاریکا نیز با شش گل زده و یک گل خورده، بر حریف خود غلبه کرد.

المپیک ویژه خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (id) است که حول محور ورزش به امور مربوط به سلامت جسم و روان، و آموزش مهارت‌های زندگی برای این کودکان می‌پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی- ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیر ورزشی برگزار می‌شود.

 چهاردهمین‌ دوره مسابقات‌ جهانی تابستانی المپیک ویژه‌ از سوم مرداد ماه در لس‌ آنجلس امریکا آغاز شده و تا یازدهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کاروان جمهوری اسلامی ایران اعزامی به این مسابقات، شامل 32 ورزشکار، 18 مربی و سرپرست و 35 تن از اعضای خانواده‌ ورزشکاران می‌باشد.

 32 ورزشکار ایرانی شرکت کننده در این مسابقات، از مددجویان‌ هفت مرکز توانبخشی " بهشتیان کرج، کانون سندروم داون ایران، توانیابان دامغان، انجمن خورشید، انجمن سها، مرکز نمونه و نوای امید" می‌باشد.

ورزشکاران کم توان ذهنی کشورمان هم اکنون درچهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه، با بیش از هفت هزار ورزشکار با شرایط مشابه از 177 کشور  دنیا در 9 رشته‌ی ورزشی" دوو  میدانی، فوتبال، شنا، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، اسکیت، بدمینتون، وزنه بردای وسوچی (مخصوص کم توانان ذهنی) و سه دوره غیر ورزشی رقابت می‌کنند.

 در این مسابقات، علاوه بر ورزشکاران شرکت کننده از 177 کشور جهان و اعضای خانواده‌هایشان، سه هزار مربی، 30 هزار داوطلب که دوره های مخصوص آموزشی جهت همراهی با ورزشکاران را گذرانده‌اند، پنج هزار مهمان ویژه و دو هزار خبرنگار، گزارشگر، تصویر بردار از رسانه های دنیا شرکت کرده‌اند.

 المپیک ویژه از 57 سال پیش در جهان آغاز شود هم اکنون مدیریت المپیک ویژه در بیش از 278 کشور عضو المپیک ویژه دنیا، به عهده‌ سازمان‌های غیر دولتی( nog‌ها) می‌باشد به طوری که در جمهوری اسلامی ایران نیز از سال 1378، به همت تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های و خانواده‌های کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی، موسسه بازتوانی‌ ویژه کم توانان ذهنی ایران" تاسیس شد که علاوه بر فعالیت‌های باز توانی این افراد، فعالیت‌های مربوط به المپیک ویژه ایران را نیز پیگیری میکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رقابت ، تیم ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار