در «مسیر» نقاشی

نمایشگاه نقاشی نفیسه مرتضایی با عنوان «مسیر» در گالری هفتان میزبان علاقمندان است.

نفسیه مرتضایی هنرمند نقاش در خصوص نمایشگاه «مسیر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این نمایشگاه 5 اثر بزرگ در سبک هایپر رئال و آبستره و تلفیق این دو دیده می‌شود.

وی افزود: در این مجموعه مسیر آفرینش از شیارهای پوست دست و پا گرفته تا حرکت ساخته شدن ستاره‌ها نشان داده شده و در نهایت به سیر ساخته شدن کهکشان ختم می‌شود.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: اعداد هم در مجموعه کارهای من موثرند به همین خاطر مجموعه کارها را به صورت شبکه‌ای تهیه کردم. به عنوان مثال یکی از تابلوها متشکل از 41 قطعه کار است که اعداد 40 و 9 در آن تلفیق شده و در واقع اعداد را به این روش به مسیر حرکت کهکشان‌ها و رازی که در آن نهفته است پیوند دادم.

وی با اشاره به اینکه موضوع این نمایشگاه را از زمان دانشجویی در ذهن داشته است، افزود: آثار هنری خانم شیرازه هوشیاری ذهنیت من بود و همین باعث شد تا من روی بافت‌های پوستی کار می‌کردم روی ارتباط آن با کهکشان هم فکری کنم و این ارتباط را در آثارم متجلی سازم. اعتقاد من چون انسان‌ اشرف مخلوقات است خداوند همه خوبی‌ها را در او جمع کرد. و هر کس با تدبر در آفرینش خویش می‌تواند به کنه هستی پی ببرد.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «مسیر» اثر نفیسه مرتضایی در گالری هفتان از 9 تا 14 مرداد پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار