جزییات عملیات 110 پلیس تهران در هتل معروف /کلاهبرداری به فاصله تهران – اهواز + عکس

در مورخه دوم تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که به شیوه تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه دوم تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که به شیوه تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است . 

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

جزییات عملیات 110 پلیس تهران در هتل معروف شمال شهر/کلاهبرداری به فاصله تهران – اهواز !

اظهارات شاکیه ( مالباخته ) : 
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 09:30 مورخه 01/05/1394 فردی با بنده تماس گرفت و [ با تغییر صدا ] خودش را یکی از بستگان نزدیک معرفی و عنوان داشت که در یک حادثه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدید شده و [ به این بهانه ] نیاز شدیدی به پول جهت انجام اقدامات درمانی دارد ؛ در حالیکه از شنیدن این خبر بسیار مضطرب و سراسیمه شده بودم ، به سرعت خود را به دستگاه عابربانک رسانده و مبلغ سه میلیون تومان را به شماره حساب **** واریز کردم ؛ جهت اطمینان از رسیدن پول ، با شماره تلفن همراه بستگان خود تماس گرفته اما ایشان پس از شنیدن موضوع عنوان داشت که هیچگونه تماسی با بنده در خصوص تصادف رانندگی و یا درخواست پول نداشته است و آنزمان بود که متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفتم " . 

دستگیری متهم : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با بررسی تراکنس مالی حساب عابر بانک اعلامی به مالباخته اطلاع پیدا کردند که تمامی پول های واریز شده به حساب ، در شهر اهواز برداشت شده است ؛ در ادامه ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام امین . الف ( 42 ساله ) شدند که به شیوه تلفنی با شهروندان تهرانی و عمدتا زنان خانه دار تماس گرفته و تحت عنوان بستگان و به بهانه های مختلف اقدام به دریافت پول از آنها با استفاده از شماره حساب های مختلف کرده بود . 

دستگیری "امین . الف" در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار داشت که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مجرم سابقه دار ( با بیش از چندین فقره سابقه ارتکاب جرایم مختلف درگیری ، کلاهبرداری و تهدید به قتل ) ، به تازگی به تهران آمده و در حال حاضر در یکی از هتل های چند ستاره شمال شهر تهران اقامت دارد ؛ بلافاصله کارآگاهان به محل  هتل مراجعه و در مورخه 08/05/1394 اقدام به دستگیری وی کردند . 

اعتراف به دهها فقره کلاهبرداری : 
متهم امین . الف که پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجه شدن با دلایل ، اسناد و مدارک غیرقابل انکار چاره ای جز بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری از شهروندان تهرانی و به شیوه تلفنی اعتراف کرد ؛ متهم در خصوص نحوه انتخاب مالباختگان عنوان داشت : " به صورت تصادفی با شماره تلفن های مناطق شمال شهر تهران بویژه شماره هایی با پیش شماره 22 تماس می گرفتم و ضمن معرفی خود به عنوان اعضای خانواده ، بستگان و یا دوستان نزدیک اقدام به کلاهبرداری می کردم " . 

شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان : 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی های پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 

جزییات عملیات 110 پلیس تهران در هتل معروف شمال شهر/کلاهبرداری به فاصله تهران – اهواز !

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم و تأیید موضوع کلاهبرداری ، به کارآگاهان گفت : " فرد ناشناسی در مورخه 22/04/1394 با منزل بنده تماس گرفت و گفت : آیا مرا می شناسید ؟ که من نیز با توجه به شباهت صدای این شخص با یکی از دوستان خانوادگی ، وی را با نام کوچک داوود صدا کردم و او نیز هویت داوود را تأیید کرد و عنوان داشت که تصادف رانندگی کرده و نیاز شدیدی به مبلغ سه میلیون تومان دارد " . 

مالباخته در ادامه به کارآگاهان گفت : " آقا داوود کسی است که به برادرم در خارج از کشور کمک زیادی کرده و به همین علت زمانیکه شنیدم دچار سانحه تصادف شده ، بی درنگ تصمیم گرفتم تا مبلغ درخواستی را به ایشان برسانم و بلافاصله پول درخواستی را به حساب اعلام شده از سوی فرد تماس گیرنده واریز کردم ؛ چند ساعت پس از واریز پول ، زمانیکه برای جویا شدن از وضعیت جسمانی و انجام اقدامات درمانی از سوی آقا داوود با ایشان تماس گرفتم ، وی در کمال سلامت عنوان داشت که هیچگونه تماسی با بنده نداشته است " . 

سرهنگ کارآگاه محمدرضا  ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " از کلیه شهروندان محترم درخواست می شود که در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی و پیش از هرگونه انتقال پول به حساب افراد ناشناس ، شخصا با افرادی ( دوستان و بستگان ) که تصور می کنند پول را به حساب آنها واریز  می کنند تماس گرفته و از صحت موضوع و درخواست آنها اطمینان پیدا نمایند " . 

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی ، در پایان این خبر نیز عنوان داشت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری بویژه در مناطق شمال شهر تهران ، تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار