مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان:

برگزاری هفدهمین جلسه حمایت‌ از تالاب‌های بین المللی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: ما به عنوان نماینده هامون در جلسه امروز که در خصوص تشکیل کمیته راهبری حمایت از تالاب‌ها است، حاضر می‌شویم.

برگزاری هفدهمین جلسه حمایت‌ از تالاب‌های بین المللیسعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص تالاب‌های بین المللی در تهران اظهار کرد: طی دعوت نامه‌ای که برای تمامی استان‌هایی که تالاب بین المللی دارند، ما نیز به نمایندگی از تالاب هامون در این جمع حاضر خواهیم شد.

وی ادامه داد: این جلسه در خصوص استراتژی 5 ساله برای طرح حفاظت از تالاب‌های بین المللی و البته هفدهمین جلسه کمیته راهبری این طرح است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: در خصوص هامون اطلاعاتی را برای ارائه در این جلسه در نظر داریم، از جمله اقداماتی که در گذشته انجام داده‌ایم و همچنین برنامه‌هایی که برای اجرایی شدن در آینده در نظر داریم، که از جمله اقدامات اساسی که اخیرا انجام شد، مثل لایروبی‌های منظم، حذف دایک مرکزی که مشارکت مرزیابی یک کیلومتر از آن را حذف کردیم، ورود مقدار آب قابل توجهی در صابوری هامون و همچنین کنترل کامل تولید گرد و غبار در صابوری در شمال هامون از جمله اقدامات مهم و اساسی برای هامون بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار