از طرف کاربران صورت گرفت؛

ثبت رکورد اعتراضات به اینترنت بد مخابرات در سامانه 195

در 15 ماه اخیر کاربران 850 هزار مورد اعتراض به کیفیت سرویس های مختلف اینترنتی و موبایلی را در سامانه 195 به ثبت رساندند.

ثبت رکورد اعتراضات به اینترنت افتضاح مخابرات در سامانه 195به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فرنقی زاد در گفتگویی اظهار داشت: در ۱۵ ماهه اخیر، میزان شکایات مردمی به سامانه ۱۹۵ حدود ۸۵۰ هزار شکایت بوده که اغلب آن به وضعیت کیفیت سرویس های ارتباطی مربوط می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۶۳۰ هزار شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به ثبت رسیده است، گفت: در ۳ ماهه اول امسال نیز ۲۲۰ هزار تماس در این مرکز پاسخگویی به شکایات ثبت شده است که مربوط به مطالبات مردم از وضعیت دسترسی به اینترنت و موبایل است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از میان شکایات دریافتی سامانه ۱۹۵، بالغ بر ۴۵.۵ درصد شکایات از سوی مشترکان مربوط به کیفیت نامناسب اینترنت و عدم ارائه سرویس مطابق با قرارداد شرکت مخابرات ایران بوده است. این مشترکان از وضعیت حجم اینترنتی که از مخابرات دریافت کرده اند و نیز سرعت آن شکایت داشته اند.

وی با تاکید براینکه در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز آخرین رتبه ارائه خدمات ADSL مربوط به مخابرات است، گفت: در این تعداد شکایات از مخابرات، بخشی نیز مربوط به اختلالات تلفن همراه و سرویس نامطلوب اپراتور اول بوده است.

فرنقی زاد با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد شکایات که در سامانه ۱۹۵ به ثبت رسیده است مربوط به سرویس های ارتباطی و رادیویی سایر اپراتورها است، ادامه داد: حدود ۲۵ درصد این شکایات مربوط به کیفیت نامناسب سرویس های اینترنتی شرکتهای PAP و اختلال اینترنت است.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۵ درصد شکایات نیز مربوط به عدم پوشش دهی مناسب شبکه اپراتورهای ایرانسل و رایتل بوده که مشترکان از وضعیت سرویس دهی این اپراتورها گلایه داشته اند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، روزانه به صورت میانگین حدود یک‌هزار تا ۱۲۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۹۵ اعلام می شود که اغلب این موارد با اطلاع رسانی به مخاطب برطرف شده و چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد شکایت به ثبت می رسد. گفته شده است که بیشتر این موارد شکایاتی است که در حوزه اینترنت، تلفن همراه و اختلالات موجود اعلام می شود و میانگین پاسخگویی به آن ۱۴ روز خواهد بود.

مشتركان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سايت www.۱۹۵.ir يا تماس با تلفن گويای ۱۹۵ يا شماره پيامک ۶۰۰۱۹۵ و يا آدرس ايميل  ، شكايت، انتقاد و پيشنهاد خود را در خصوص خدمات ارائه شده در اين حوزه گزارش دهند.




منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
در روستا ها خیلی خیلی اینترنت ضعیف است دانشاموزا ن باید چه جوری درس درروسنا بخانند وچرا مسولان برای دانشاموزان روستایی که دسترسی نه به کتاب خانه دارند نه وزعیت مالی خوبیی دارندد رکنکور شرکت کنند وبچه های درشهر سه سال ود رس خاندند باید چه جوری

ونکور بدهند در گرما وسرما به شهر رفتند روستای ابچور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
واقعا برای اداره مخابرات متاسفم ...اقا وقتی نمیتونید سرویس دهی کنید حداقل دیگه پول مردمو نخورید...نت دو مگ گرفتم تو خونه تنها کاربرش خودمم یکنفرم ولی نمیتونم هیچ صفحه ای باز کنم...جالب اینکه هرجا رفتم هیچکس پاسخگو نبوده تازه خودمم بدهکار کردن میگن مشکل خودتی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
تقریبا اکثر استانهای کشور از اینترنت 4g و lte بهره مند شده اند ولی در خراسان شمالی فقط مرکز استان 3g داره و بقیه شهرستان ها 2g استفاده میکنن و سرعت اینترنت تقریبا در حد صفره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
بدترین اینترنت روشبکه تلفن همراه اخر داره که پول واعتبارکم میکنه ولی ازخدمات واینترنت خبری نیست شکایت خودشون رو به خودشون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
در استان گلستان و روستاهایش هم سرعت افتضاح است بعد از حجمی شدن سرعت دوبرابر شد و و دوباره به سرعت اولیه و پایین کاهش پیدا کرد مثلا اینترنت 256Kb دارای سرعت دانلود حدود 16KB می باشد یعنی در حد اینترنت 128Kb و متاسفانه در روستا ها خدمات شرکت آسیاتک و نوین نت نیز وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۱:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
چه اشتهایی داری تو ۲مگ!!!
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۹:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
چند ماهی از مخابرات سرویس می گرفتم 10 گیگ در عرض 1 هفته تمام میشد در ماه حدود 30 گیگ خرید داشتم هرچی اعتراض کردم جوابی نگرفتم اخرش در خواست جمع اوری سرویس دادم الان از یکی از شرکت های خصوصی سرویس میگیرم. 10 گیگ حجم میگیرم روز اخر قرارداد با هزار بدبختی سعی میکنم حجم رو مصرف کنم یعنی 10 گیگ در طول یک ماه تمام نمیشه اضافه هم میاد پینگ سرویسی که از مخابرات گرفتم تا 3200 هم رسیده بود :سرعت 2 مگ در بهترین شرایط 220 کیلو بایت بود معمولا بین 150 تا 180 بود
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۷:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
من از مخابرات ایوان غرب اینترنت 2مگ پس پرداخت گرفتم.از سرعتش واقعا راضی ام اما متاسفانه قطعی زیاد داره.هر ساعت برای چند لحظه قطع میشه.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
برامن که دویست پنجا شیش گرفتم سرعتم از 11 تا بالا تر نمیره و وقتی با بیست بیست تماس میگیریم میگن داره دویست شصت تا سرعت بهتون میده خیلی سرعتش پاین اینترنت محابرات برای منطقه ی ما اصلا شرکت های خوصوصی اینترنت نمیدن منطفه ما مخا برات دانشگاه است راستی استان تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
مخابرات باید دولتی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
لطفا به ضریب اشتراک سرویس های مخابرات یه نظارتی بکنید...سرویس های حجمی که ارایه میده به جای 1 به 8 در واقع 1 به 16 هستند
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۴:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
عشق است آسیاتک
Netherlands
محمد
۱۴:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
خیلی جالبه من نت 256 کیلوبیت خریدم از مخابرات تهران
بعد موقع دانلودسرعت از 32 کیلوبیت بالاتر نمیره
ولی نسبت به قیمتش خوبه با ماهی پونزده تومن هیچ جا دانلود نا محدود نمیده
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۳:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
اينترنت يك مگ ازخراسان جنوبي خريدم بايك 128واقعي عوض ميكنم منت شمارو هم قبول ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
حدود یک ماهه که در استان اردبیل شهرستان بیله سوار سرعت اینترنت به حدی رسیده که اصلا سایت ها رو هم به زور باز میکنه. فکر کنم مثل قدیما از کارت استفاده کنیم هیچ فرقی در سرعتش وجود نداره.
همچنین دانلود شبانه رو که نامحدود بود محدود کردن و پس از مقداری دانلود حجم باقیمانده مورد استفاده قرار میگیره.
همچنین فرقی بین سرعت 128 با 256 یا با 512 نداره
یعنی سرعتشو محدود کردن.
من سرعت 256 خریدم ولی هنگام دانلود با سرعت 50 کیلو بایت دانلود میکنه که این خیلی خیلی ضعیفه.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
من از اینترنت مخابرات استفاده میکنم
از ساعت 12 شب دسترسی به سایتهای خارج از کشور یا به کل قطع میشه یا به سرعتش بشدت میاد پایین (درحد قطع)
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۱۱:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
خیلی ضعیف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه وضع اینترنت درمخابرات استان آذربایجانشرقی خوب نیست و اینترنت را بصورت حجمی می فروشند و کابران از محاسبات و کارکرد آن بی اطلاعند و بدون اینکه کاربراز آن استفاده کنند زود حجم فروخته شده تمام می شود و برای ادامه کار باید حجم دیگری خرید
آخرین اخبار