ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید لایحه‌ای تحت عنوان "برجام" را برای تصویب به مجلس ارائه کند

دبیر دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه برجام طبق قانون اساسی و قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای باید به تصویب مجلس برسد، گفت: اظهارات صالحی مبنی بر اینکه برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد نادرست است و مبنای حقوقی ندارد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات اخیر صالحی مبنی بر اینکه «برجام یک موافقت‌نامه بین المللی نیست و نیازی به تصویب مجلس ندارد»، اظهار کرد: این سخن از منظر حقوقی اشتباه بوده و شورای نگهبان به عنوان تنها مرجع تفسیر قانون اساسی معتقد است که هر آنچه برای جمهوری اسلامی تعهد آور باشد مشمول اصل 77 و 125 قانون اساسی شده و باید در مجلس تصویب شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران»، دولت باید نسبت به اعمال اصل 77 و 125 قانون اساسی اقدام کند، افزود: با وجود این دلایل اینگونه اظهاراتی که از سوی برخی مسئولان بیان می‌شود از منظر حقوقی نادرست است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برجام هر آنچه که نام‌گذاری شود برای ایران تعهد آور است و باید به تصویب مجلس برسد، تصریح کرد: با توجه به کمبود زمان انتظار می‌رود که دولت هر چه سریع‌تر به ارسال لایحه برجام به مجلس اهتمام ورزد چراکه کمتر از 3 ماه دیگر برای تصویب برجام فرصت داریم.

وی بیان کرد: البته ما تحقیقات کارشناسی خود نسبت به برجام را آغاز کرده‌ایم و در این زمینه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جلسات متعددی با حقوقدانان شاخص کشور در زمینه حقوق بین الملل برگزار کرده است اما انتظار می‌رود که دولت لایحه خود در این زمینه را در هر چه سریع‌تر به مجلس تقدیم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار