رسول نجفیان:

چشم انداز جشنواره تئاتر رضوی، جریان سازی در فضای هنری کشور باشد

یک هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است کسانی باید وارد نمایشنامه نویسی در حوزه رضوی شوند که اهل مطالعه، توانمند و اثرگذار هستند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول نجفیان در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: نباید موضوعات مربوط به امام رضا(ع) را محدود کرد زیرا هر جا بحثی از اخلاق مداری، ادب، عشق و مهربانی باشد می تواند به این امام بزرگوار ارتباط داشته باشد.

وی تاکید کرد: کسانی باید وارد نمایشنامه نویسی در حوزه رضوی شوند که اهل مطالعه، توانمند و اثرگذار هستند و در این زمینه باسواد به شمار می روند؛ زیرا در غیر این صورت اثری که در این حوزه تولید می شود اعم از فیلم، شعر و آهنگ، ژورنالیستی به شمار می رود و دارای عمقی در شأن امام هشتم نخواهد بود.

این هنرمند عرصه بازیگری و نویسندگی، برگزاری جشنواره هایی مانند تئاتر رضوی را لازم دانست و توضیح داد: چنین جشنواره هایی لازم است زیرا ما باید هویت های عرفانی، ایمانی و دینی خود را با زبان هنری به دنیا بشناسانیم تا بتوانیم در مقابل ایران هراسی که توسط دشمنان، دنیا را فرا گرفته، پاسخی داشته باشیم؛ البته باید محتوای جشنواره به حدی اثرگذار بشود که بتواند پیام عشق و مهربانی دین مبین اسلام و امامان را به نمایش درآورد.

وی با بیان اینکه فرق هنرمند با دیگران در این است که هنرمند می تواند بر مخاطب اثرگذار باشد، ادامه داد: به قول حضرت سعدی کردار انسانها بر دو گونه است؛ عده ای کار دِل می کنند و بعضی کار گِل؛ کسانی که صرفا به دنبال نمایش کلیشه ها باشند، اهل کار دل و هنرمند به شمار نمی روند.

نجفیان تاکید کرد: باید دست اندرکاران این جشنواره به دنبال جریان سازی نسبت به تئاتر رضوی در فضای هنری کشور باشند و این امر را در چشم انداز این رویداد بزرگ قرار دهند؛ البته نباید به جریانات فرهنگی به صورت مکانیکی نگاه کرد بلکه باید نگاه دراز مدت وجود داشته باشد. 

گفتنی است؛ دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبيري حسين ثابت قدم وحيد برگزار می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار