آیت الله اعرافی؛

اختلافات مذهبی از مشکلات مهم امروز جهان اسلام است

دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت اسلام تکفیر را ترویج و تبلیغ می‌کنند و این یک واقعیت است که با نقشه و توطئه دشمنان اختلاف و نزاع بین مسلمانان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت‌الله علیرضا اعرافی در نهمین اجلاسیه مدیران و نمایندگان المصطفی با قرائت خطبه‌ای از نهج البلاغه سخنانش را آغاز کرد و گفت : حضرت علی(ع) پس از توصیه به تقوا می‌فرمایند که روح پرهیزکاری موجب می‌شود که انسان از گناه دوری کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه دنیا محل گذر و عبرت آموزی است افزود: اگر انسان بداند که پایان زندگی‌ نزدیک است آنگاه در مسیرعمل صحیح گام بر می‌دارد و باید قبل از اینکه مرگ فرا برسد بیدار شده و در مسیر درست حرکت کنیم. 

اعرافی با بیان اینکه خواندن دعای عهد یکی از راه های تجدید بیعت با امام زمان (عج) است تصریح کرد: بزرگی روح و عظمت اخلاقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اگر چنین روحیه‌ای داشتیم در آن صورت اقدام و عمل ما نیز اثرگذاری لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اختلافات مذهبی یکی از مهم ترین مشکلات امروز جهان اسلام است تصریح کرد:  اگر این اختلافات نبود موج انقلاب اسلامی در معادلات منطقه‌ای و جهانی تاثیر بسیار بیشتری داشت و دشمنان اسلام تکفیر را ترویج و تبلیغ می‌کنند و این یک واقعیت است که با نقشه و توطئه دشمنان اختلاف و نزاع بین مسلمانان ایجاد شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که انتشار معارف الهی از اهدافی است که در جامعه المصطفی دنبال می کنیم گفت: با توجه به شرایط کنونی دنیا دستیابی به این اهداف و تحقق آن دشوار شده و در این اجلاس به دنبال یافتن راهکارهایی در این زمینه هستیم.

وی در پایان گفت: برگزاری اجلاسیه مدیران و نمایندگان المصطفی تجدید میثاقی با آرمان‌های اسلام و امام، تجدید عهد با شهدا و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم که امت اسلام در مسیر مشترک معارف اسلامی و اسلام ناب تقویت شده و روح وحدت اسلامی ماندگار شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.