دبیر مناطق آزاد تجاری کشور

فضای کسب و کار در مناطق آزاد، آماده جذب منابع خارجی است

دبیر مناطق آزاد تجاری کشور تاکید کرد ‌: شاخص های فضای کسب و کار در مناطق آزاد کشور بهتر از سرزمین اصلی است و خیلی از قوانین داخلی مانند قانون کار در مناطق آزاد اجرایی نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر ترکان دبیر مناطق آزاد تجاری کشور گفت:‌ خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای جذب منابع خارجی در مناطق آزاد در عرصه‌های فناوری، گردشگری، صنعت خودروسازی و صنعت نفت و گاز و همچنین هتلداری داریم و هدف ما تبدیل مناطق آزاد به قطب توسعه صادرات غیرنفتی است.

ترکان افزود: در مرحله بعد باید برای جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور که اشتیاق زیادی هم برای حضور در بازارهای اقتصادی ایران دارند، برنامه‌ریزی می‌کنیم که ارزش سرمایه‌های این عزیزان هم به چند صدمیلیارد دلار می‌رسد.

مشاور ارشد رییس جمهوری  و دبیر مناطق آزاد تجاری کشور گفت: در دولت یازدهم عقلانیت بر اداره امور کشور  حاکم شده است و گسترش تعامل با جهان راه قطعی رییس جمهور است و تردید نداریم این مسیر را تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رعایت خط قرمزهای نظام 
ادامه می‌دهیم.

وی افزود: هدف بعدی و نهایی ما جذب سرمایه‌های خارجی است که شرایط فضای کسب و کار برای این گروه هم مطلوب است و امیدواریم با به نتیجه رسیدن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و ساماندهی مناسبات مالی و گردش بین‌المللی پول در اقتصاد ایران بتوانیم اهداف اقتصاد مقاومتی را در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و همچنین ویژه اقتصادی تحقق بخشیم. 

ترکان گفت: در دوره جدید باید در صنعت نفت و گاز کشور که پایدارترین مزیت بین المللی محسوب می‌شود، بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا این صنعت به جایگاه واقعی خود برسد و ایران نقش بین المللی فعال خود را مانند قبل به دست آورد.

وی افزود: اقتصاد نفتی ما شامل استخراج، فرآوری و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاست که صنعت نفت و گاز در این عرصه بیشترین نقش را دارد و می‌تواند اقتصاد ملی و کلان کشور را هم در مسیر توسعه به دنبال خود بکشد.

ترکان گفت:  ما هرگز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را فراموش نمی‌کنیم و همیشه به این رویکرد پایبندخواهیم بود و هرگونه توسعه مناسبات بین المللی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بهبود فضای کسب و کار بین المللی را در این چارچوب پیگیری می‌کنیم و امیدواریم اقتصاد ایران به جایگاه برتر منطقه و متناسب با شان ملت عزیز ایران برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار