معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

اخراج 47هزار مادر شاغل / تصویب مرخصی دو هفته‌ای برای پدران

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سازمان‌های مختلف به دلیل بار مالی ناشی از دادن مرخصی زایمان 47 هزار نفر شاغل را اخراج کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش کشوری تغذیه با شیر مادر ضمن اشاره به استنکاف دستگاه‌های دولتی از دادن مرخصی به زنان باردار و همسران آنها گفت: سازمان‌ها به دلیل بار مالی از دادن مرخصی به زنان باردار و همسران آنها استنکاف می‌کنند به همین دلیل در طول 18 ماهی که از اجرایی شدن این طرح می‌گذرد 47 هزار نفر اخراجی از محیط کار داشته‌ایم. 

وی افزود:وظیفه دولت در زمینه ترویج استفاده از شیر مادر انجام اقدامات و شناسایی تدابیر مناسب است. این تدابیر عبارتند از : راه اندازی محیط دوستدار مادر و کودک، ایجاد فضای ایمن برای شیردهی، مکان‌های اختصاصی شیر مادر در مراکزی که حتی یک نفر مادر شاغل وجود دارد، کاهش ساعت کاری مادر برای رسیدگی به کودک، پیگیری 9 ماه مرخصی برای مادران که بیشترین زمان را از آن خود کرد. 

ملاوردی،  با اشاره به میزان بالای اخراجی‌ها در 18 ماه گذشته عنوان کرد: بنابر آمار اعلام شده باید قانونی دراین خصوص به تصویب برسد که تمام جوانب را در نظر بگیرد و الزامی را برای سازمان‌ها ایجاد کند تا والدین بتوانندامنیت شغلی داشته باشند.علاوه بر این منافع کارفرمایان نیز در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: مرخصی دو هفته‌ای پدران نیز شامل همین مصوبه هست که متوقف نشده است . 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ارائه طرح‌های پیشنهادی برای ترویج تغذیه نوزادان از شیر مادر اذعان کرد: طرح تحول نظام سلامت می‌تواند در ترویج زایمان طبیعی بسیار موثر واقع شود از جمله پیشنهادهای ما برای این برنامه اختصاص بلیت‌های تخفیف از سوی شهرداری و سازمان‌های خصوصی برای وسایل نقلیه عمومی است و همچنین اختصاص صندلی‌های مناسب برای مادران شیرده با نصب علائم حاوی اختصاصی بودن این صندلی‌ها از دیگر پیشنهادات ارائه شده است. 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما بویژه تاکید بر نقش پدران و ارتقا آگاهی آنان بسیار کارآمد است.بازگشت مهد کودک به ادارات نیز از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است. 

ملاوردی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه راهکارهایی برای ایجاد توازن بین نقش های مختلف کانون‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان است که همکاری دولت را نیز می‌طلبد. ایجاد بسته های حمایتی نام برده درراستای حمایت از زنان شاغل درافزایش نرخ بارداری و سیاست‌های جمعیتی است. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.