مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی خبر داد؛

ثبت نام مقاطع ارشد و دکتری جامعة‌المصطفی از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزشی جامعه المصطفی العالمیه(ص) از آغاز ثبت نام طلاب ایرانی و غیر ایرانی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این مرکز از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید قربان موسوی، مدیرکل سنجش و پذیرش جامعةالمصطفی با اشاره به آغاز ثبت نام مقاطع ارشد و دکتری از تاریخ 14 شهریورماه سال جاری، اظهار داشت: انشاءالله برای سال تحصیلی 96-95 در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از میان طلاب مستعد خواهر و برادر ایرانی و غیرایرانی طبق برنامه اعلام شده پذیرش خواهیم داشت.

نحوه پذیرش مقطع کارشناسی ارشد المصطفی

وی به تشریح نحوه پذیرش مقطع کارشناسی ارشد المصطفی پرداخت و گفت: اداره کل سنجش و پذیرش المصطفی در سی و سومین مرحله برای طلاب غیرایرانی و دهمین مرحله برای طلاب ایرانی، اقدام به پذیرش علاقه مندان در مقطع کارشناسی ارشد در داخل و خارج کشور نموده است.

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی ادامه داد: پذیرش و آزمون مقطع کارشناسی ارشد در ایران در چهار شهر قم، مشهد، اصفهان و گرگان (ویژه مذاهب اسلامی) به علاوه دانشگاه مجازی و در خارج از کشور توسط نمایندگی های المصطفی اطلاع رسانی و انجام خواهد پذیرفت.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت برگزاری آزمون و مصاحبه علمی در داخل و خارج از کشور مطابق با برنامه تعریف شده صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه «دانستن زبان عربی» از شروط اصلی ورود به این مقطع می باشد، ادامه داد: این آزمون در کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و هند به صورت همزمان، تراز علمی یکسان و با حضور نماینده ای از ستاد مرکزی جامعه المصطفی برگزار خواهد شد.

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی افزود: فراگیری زبان فارسی از ضروریات ورود به دوره کارشناسی المصطفی می باشد و داوطلبین کارشناسی ارشد می بایست با زبان عربی آشنایی داشته باشند؛ به طوری که اگر داوطلبی آشنایی نداشت، در یک دوره شش ماهه آموزش مکالمه زبان عربی حضور پیدا کرده و پس از قبولی و تأیید، می تواند به مقطع کارشناسی ارشد ورود پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد از خارج کشور پذیرش می شوند، در صورت عدم تسلط به زبان فارسی و عربی، در گام نخست ملزم به حضور در کلاس های آموزش زبان فارسی و سپس زبان عربی خواهند بود.

سقف پذیرش کارشناسی ارشد در هر رشته 15 نفر است

وی بیان داشت: سقف پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد 15 نفر در هر رشته آموزشی می باشد و لازم به ذکر است رشته های ارائه شده در هر یک از حوزه های آزمونی قم، مشهد، اصفهان، دانشگاه مجازی  قم و مجتمع تقریب مذاهب گرگان، متفاوت بوده و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://sampa.miu.ac.ir  مراجعه نمایند.

نحوه پذیرش و سنجش مقطع دکتری المصطفی

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی در بخش دیگری از این مصاحبه به نحوه پذیرش و سنجش مقطع دکتری المصطفی اشاره کرد و گفت: به حول و قوه الهی امسال نیز پذیرش مرحله پانزدهم طلاب غیر ایرانی و مرحله نهم طلاب ایرانی را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: آزمون و مصاحبه علمی مقطع دکتری المصطفی در سه استان قم، مشهد و حوزه آزمونی گرگان ویژه مذاهب اسلامی و با هدف تقریب مذاهب در داخل کشور و همچنین در دو کشور لبنان و سوریه به عنوان حوزه های آزمونی خارج از کشور همزمان با سایر نقاط آزمونی و با تراز علمی مشترک در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

شرایط پذیرش مقطع دکتری المصطفی

وی اظهار داشت: تلبس به لباس مقدس روحانیت، داشتن حداکثر سن 45 سال، تسلط به زبان فارسی و عربی در این مقطع الزامی و سقف پذیرش در هر رشته 5 نفر است.

رشته های مشترک مقطع دکتری خواهران و برادران

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی ابراز داشت: «تاریخ اهل بیت(ع)»، «قرآن و علوم تربیتی»، «کلام اسلامی»، «فقه اسلامی» و« فقه مقارن» از جمله رشته های مشترک خواهران و برادران در مقطع دکتری است.

رشته های اختصاصی برادران در مقطع دکتری

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: «تاریخ تمدن اسلامی»، «جریان های کلامی معاصر»، «فلسفه اسلامی»، «علوم و حدیث تطبیقی»، «قرآن و مستشرقان»، «قرآن و علوم اجتماعی»، «قرآن و علوم مدیریت»، «قرآن و علوم حقوق»، «اندیشه معاصر مسلمین»، «اصول فقه اسلامی»، «فقه تربیتی»، «فقه و معارف اسلامی»، «تفسیر تطبیقی»، «حقوق جزا و جرم شناسی»، «حقوق خصوصی»، «فقه سیاسی»، «فقه قضایی»، «مدرسی معارف اسلامی» و ... از جمله رشته های اختصاصی برادران در این مقطع تحصیلی هستند.

وی به رشته های ویژه مذاهب اسلامی واحد آزمونی گرگان اشاره کرد و گفت: «حقوق خصوصی»، «فلسفه اسلامی» و «تفسیر تطبیقی» از رشته های ویژه داوطلبان اهل سنت جامعه المصطفی شعبه گرگان می باشند که با هدف تقریب مذاهب اسلامی پذیرش و مورد آموزش قرار می گیرند.

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی با بیان اینکه داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش به نشانی اینترنتی http://sampa.miu.ac.ir  مراجعه کنند، خاطرنشان ساخت: زمان ثبت نام هر یک از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تاریخ 14 لغایت 31 شهریورماه سال جاری آغاز و پس از یک هفته استعلام و بررسی مدارک، اعلام نتایج پذیرش داوطلبان هر دو مقطع از 1 لغایت 9 مهرماه از طریق سایت انجام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: زمان دریافت کارت حضور در جلسه برای مقطع کارشناسی ارشد 21 مهرماه لغایت 3 آبان ماه و زمان برگزاری آزمون روز جمعه 4 دیماه 1394 است.

مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی در پایان در خصوص زمان دریافت کارت و آزمون مقطع دکتری بیان داشت: 24 دیماه لغایت 1 بهمن ماه زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان مقطع دکتری و زمان آزمون روز جمعه 2 بهمن 1394 است.





منبع : حوزه نیوز

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار