مقام سابق آمریکایی: ایران می خواهد به آمریکا حمله کند!

معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در اظهارتی ضمن اعلام اینکه ایران قصد دارد به آمریکا حمله کند مدعی شد با برداشته شدن تحریم‌ها، 600 میلیارد دلار نصیب تهران می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی رایت وینگ واچ، «فرانک گافنی،» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، نویسنده، رئیس موسسه تحقیقاتی سیاست امنیتی در واشنگتن و برنده جایزه لوئیس براندیش از سازمان صهیونیستی آمریکا  که از چهره های مطرح صهیونیست و تندرو در اردوگاه جمهوری خواهان در آمریکاست درباره توافق هسته ای ایران، گفت:« ائتلافی تشکیل شده که متشکل از کارشناسان و سیاستمداران از طیفهای مختلف برای مقابله با توافق هسته ای است بسیار مهم است و امیدوارم به موفقیت برسد.»

وی افزود: اینکه دموکراتها نیز با این جریان همسو شوند مهم است؛ زیرا نشان می دهد دموکرات‌ها امنیت ملی کشور را در مرحله ای بالاتر از مسائل حزبی قرار داده اند. باید کنگره درمقابل این توافق هسته ای بایستد و با آن را رد کند. 

وی اضافه کرد: «دولت آمریکا برای توجیه توافق هسته ای می گوید که گزینه دیگر بجای این توافق، جنگ است. حال آنکه این سخن ، توصیف بسیار اشتباه از وضع موجود است.»

این مقام سابق آمریکای درادامه مدعی شد:« باید توجه داشت که ایران با رفع تحریمها در چه وضعی قرار می گیرد. گفته می شود ایران از رفع تحریمها 100 میلیارد دلار به دست می آورد اما به نظر من و براساس تخمین هایی که شنیده ایم، 600 میلیارد دلار نصیب ایران می شود. ایران می تواند از این پول برای زمینه سازی برای جنگ استفاده کند. این رقابت تسلیحاتی فقط در رقابت برای تسلیحات هسته ای خودش را نشان نخواهد داد بلکه خودش را به شکل جنگ تمام عیار نیز نشان خواهد داد. این جنگ فقط به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) محدود نخواهد بود. این جنگ می تواند تهدیدی اساسی برای ماهیت وجودی آمریکا باشد.»

وی در ادعایی مضحک گفت:« ایران به دنبال حمله به آمریکا است و برای این کار برنامه ریزی و تمرین می کند. این کار بخشی از دکترین ایران است. ایران به دنبال دستیابی به همه توانمندی های لازم برای این کار است. به نظر می رسد با این توافق هسته ای، آمریکا پذیرفته است ایران در آستانه هسته ای شدن قرار بگیرد یا اینکه کشوری با توان تسلیحات هسته ای باشد. باید این توافق متوقف شود و مسیری متفاوت برای آن رقم بخورد.»

  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
India
مصطفی
۲۳:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
آمریکا هیچ غلطی نمیکنه.فقط بلدن حرف بزنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۲۳:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
فکر کنم این آمریکایی توهم زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
تا کجا اخه؟
اینا همشون زیر فشار اسرائیل این مزخرفات به زبون میارن
آخرین اخبار