نماد شهدای غواص کربلای 4 احراز هویت شد

هویت پیکر مطهر غواصی که صحنه تکان دهنده ای ابتدا برای خبرنگاران و سپس برای میلیون ها ایرانی در اقصی نقاط دنیا از عملیات کربلای4 به نمایش گذاشت، شناسایی شد.

نماد شهدای غواص کربلای 4 احراز هویت شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، 17 خرداد ماه 94 بود که تیتر زده شد: «پیکر غواص شهید دست بسته برای نخستین بار مقابل دوربین‎های خبری قرار گرفت»در آن روز با حضور سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و سرهنگ ابراهیم رنگین رییس ستاد معراج شهدای مرکز پیکر مطهر یکی از غواصان شهید کربلای 4 با دستان بسته که در منطقه ابوفلوس عراق کشف شده است، برای نخستین بار در معراج شهدای مرکز در معرض دید خبرنگاران و دوربین‏‌های خبری قرار گرفت.

صحنه تکان دهنده رویت پیکر مطهر و کامل این شهید دفاع مقدس حرف‌ها و نقل‌های فراوانی را در رسانه‎های مختلف انعکاس یافت. پیکری با لباس غواصی که دستانش از جلو با سیم بسته شده است. این پیکر یکی از 175 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 بود که در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس تفحص شد و در آن نشست مطبوعاتی سندی برای رسوایی جنایات صدام و رژیم بعث عراق به همراه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا شد.

حالا بعد از گذشت حدود دو ماه از این اتفاق نادر رسانه‌ای، هویت پیکر مطهر غواصی که صحنه تکان دهنده‌ای ابتدا برای خبرنگاران و سپس برای میلیون‌ها ایرانی در اقصی نقاط دنیا از عملیات کربلای4 به نمایش گذاشت، شناسایی شده است.

«منصور مهدوی نیاکی» متولد سومین روز فروردین 1346 است در آمل است، این غواص شهید اعزامی از لشکر 25 کربلا بود و در جریان عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص، در چهارم دی ماه 65 به شهادت رسید.

چندی پیش پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

از این تعداد، 175 نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دستجمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.

پیکر مطهر این شهدا 26 خرداد ماه با استقبال بی نظیر مردم در تهران تشییع شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار