طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

2 واحد درصد رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری/ درآمد هنگفت نفت بهره‌وری را به حاشیه راند

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: انتظار داریم طی برنامه ششم توسعه حداقل 2 واحد درصد رشد اقتصادی بتواند از طریق بهره‌وری تامین شود.

رویا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از لحاظ سطح بهره‌وری وضعیت چندان مناسبی نسبت به کشورهای موفق نداشته‌ایم، اظهار داشت: با هر سطحی از بهره‌وری کشورها می‌تواننن برای رشد بهره‌وری تلاش کنند و این موضوع نمی‌تواند بازدارنده تلقی شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری افزود: هنوز آمار بهره‌وری مربوط به سال 93 ارزیابی نشده است و به زودی و با اخذ آمار خام از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، رشد بهره‌وری سال 93 را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه رشد بهره‌وری طی سالهای 90 تا 92 مناسب نبوده است، گفت: فشارهای تحریم و مشکلات ناشی از بهره‌وری در سرمایه‌های کشور به گونه‌ای که سرمایه‌هابه ویژه در بخش صنعت قابل استفاده نبود رشد بهره‌وری طی سالهای 90، 91 و 92 مناسب ارزیابی نمی‌شود.

وی افزود: البته باشد این موضوع را مدنظر قرار داد که طی این سالها درامد هنگفتی از مل فروش نفت عاید کشور گردید که باعث به حاشیه رانده شدن بهره‌وری شد.

طباطبایی با بیان اینکه از این رو باید نگاهی طولانی مدت به امر بهره‌وری داشته باشیم،‌تصریح کرد: به آینده امیدواریم و انتظار داریم با سیاست‌های مناسب دولت و مجلس قوانین مناسبی در جهت ارتقای بهره‌وری تصویب شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری اظهار داشت: انتظار داریم طی برنامه ششم توسعه حداقل 2 واحد درصد رشد اقتصادی بتواند از طریق بهره‌وری تامین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار