اصفهان؛

اساتيد دانشگاه كاشان، از دانشمندان و نخبگان علمي برتر جهان هستند

ریيس دانشگاه كاشان از حضور يك درصد از دانشمندان و نخبگان علمي برتر جهان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛عباس زراعت گفت: دكتر "عباس سعادتمندي"، دكتر "مسعود صلواتي نياسري" و دكتر"عليرضا اشرفي" سه تن از اساتيد دانشگاه كاشان هستند که بر اساس اعلام رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري و سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC )، در زمره يك درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمي جهان قرار گرفتند.

وي، استنادهاي صورت گرفته به توليدات علمي را معيار انتخاب پژوهشگران برتر دانست و افزود: پژوهشگراني كه توانسته اند بر اساس تحقيقات خود به بالاترين سطح اعتبار بين المللي دست يابند بر اساس ارزيابي ISI در گروه نخبگان علمي برتر دنيا قرار مي گيرند.

به گفته وی،دكتر عباس سعادتمندي و دكتر سيد عليرضا اشرفي اعضاء هيات علمي گروه رياضي و دكتر مسعود صلواتي نياسري عضو هيات علمي گروه شيمي دانشگاه كاشان هستند.

رییس دانشگاه کاشان، تشکیل شورای علم و فناوری در دانشگاه کاشان را خاطرنشان کرد و گفت:با تشکیل این شورا تمامی برنامه‌های شهر از نظر علمی در دانشگاه کاشان ارزیابی و مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرد تا اداره شهر به صورت علمی و پژوهش محور شود.

زراعت، تجاری‌سازی علم را از مهمترین رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت:با فعال کردن مراکز کارآفرینی و مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه تلاش می شود علم تبدیل به ثروت شود.

به گفته وی، فراهم کردن توان رقابت برای توسعه علمی دانشگاه، استفاده از پتانسیل‌های مثبت این دانشگاه در زمینه‌های انرژی، اسانس، فرش و معماری می تواند توان رقابت و توسعه این دانشگاه را ارتقا دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پژوهش لازمه توسعه علمی در دانشگاه است افزود: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه از سه به 15 درصد از برنامه های این دانشگاه است.

زراعت ارتقای بودجه و تشکیلات را از دیگر فعالیت های یکساله مدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده بدهی ها و دیون به نصف کاهش پیدا کرد و 100 درصد بودجه تخصیصی اخذ شد.

زراعت با اشاره به اینکه وضعیت نیروی انسانی باید تجدید نظر واز کمی گرایی به کیفی گرایی سوق داده شود افزود: پرهیز از رفتارهای سیاسی در محیط دانشگاه، ایجاد فضای شادابی و نشاط علمی، اخلاقی، پژوهشی، صمیمیت ،صداقت و احترام به یکدیگر از دیگر سیاست های لازم الاجرا دانشگاه کاشان است.

به گفته وی،انگیزه خدمت کردن، اخلاق‌حرفه ای، وقت گذاری، احترام به مدیران قبلی در مجموعه کارکنان دانشگاه با مشارکت و همدلی و ارائه پیشنهادات و انتقادات از طریق مشاور کارمندی و شورای صنفی کارمندی و مراجعه حضوری و مکاتبه می تواند سند چشم انداز دانشگاه را محقق کند.

ریيس دانشگاه كاشان پرداخت 18 ميليارد و 970 ميليون و 614 هزار و 880 ريال وام به دانشجويان اين دانشگاهاز اداره رفاه دانشجویي در دو نيمسال سال 94-93 را یادآورشد و گفت: اين ميزان وام به سه هزار و 896 نفر دانشجو در قالب وام تحصيلي، شهريه، ازدواج، وديعه مسكن، ضروري، مسكن، تحصيلي و ضروري دانش هسته‌اي، تحصيلي و ضروري ممتاز و نمونه، تغذيه ووام حج پرداخت شده است.

زراعت اظهار داشت: حدود 8 ميليارد و 18 ميليون ريال از اين ميزان وام ها در نيمسال اول و 10 ميليارد و 951 ميليون ريال نيز در نيمسال دوم سال 94-93 پرداخت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حدود دو ميليارد و 572 ميليون ريال از ميزان پرداختي‌ها نيز در قالب وام ويژه دكتري به 176 دانشجو ارائه شده است. 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.