آینه هوشمندی که در یک دقیقه وضعیت سلامتی را تشخیص می‌دهد

دانشمندان آینه هوشمند در ظاهر شبیه به آینه واقعی ساختند که توسط این آینه می‌توان نشانه‌های اولیه بیماری‌ها را تشخیص داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رزبالت روسیه، این آینه هوشمند به نام وایزمیرر (woze Mirror) به اسکنرهای سه بعدی، دوربین‌های طیف گسترده ویژه، سنسورهای گازی، و نیز الگوریتم تشخیص موثر مجهز شده است که وضعیت سلامت را از روی چهره فرد آنالیز و شناسایی می‌کنند. با هر بار نگاه کردن به آینه، فرد تحت معاینه پزشکی قرار می گیرد.

آینه هوشمند وضعیت پوست، رنگ چهره (رنگ پریدگی یا سرخی صورت)، حالت چهره را که می تواند علایم ابتلاء به بیماری باشد، آنالیز می‌کند. 

نرم افزار ویژه، در چهره فرد علایم خستگی یا اضطراب را جستجو می‌کند، حال آنکه سنسورهای گازی نفس را برای وجود ترکیباتی که نشان‌دهنده مقدار سیگار مصرف شده است، آنالیز می‌کند. اسکنرهای سه بعدی چهره را آنالیز می کنند تا بفهمند فرد لاغر یا چاق شده است، و دوربین های چند طیفی وضعیت نبض هموگلوبین را آنالیز می‌کنند. 

آنالیز کامل حدود یک دقیقه انجام می‌شود، پس از آن برنامه کاربردی، به کاربر اعلام می‌کند که او چقدر سالم به نظر می‌آید به علاوه، این برنامه می‌تواند توصیه کند چگونه وضعیت سلامت خود را بهبود بخشد‌. 

دست‌اندر کاران این طراحی برنامه ریزی می‌کنند این آینه هوشمند یک ابزار اجباری در خانه افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن سیستم قلبی- عروقی یا دیابت باشد. 

این آینه نتایج به اندازه کافی دقیق می‌دهد و لازم به ذکر است همه ابزار به کار رفته در ساخت آن امروزه در پزشکی استفاده می شود. 

آینه هوشمند توسط گروه محققان از هفت کشور اتحادیه اروپا با حمایت مالی اتحادیه اروپا طراحی شده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار