تصمیم جدید دیوید کامرون در خصوص سوء استفاده‌های اینترنتی

سوء استفاده جنسی یكی از خطرات جدی است که متوجه كودكان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر روز بر تعداد کاربران اینترنت در جهان افزوده می شود و انواع سرویسهای اینترنتی که بر سرعت دسترسی افراد به اینترنت می افزاید یکی پس از دیگری به بازار می آیند.

كودكان و نوجوانان به خصوص در جوامع پیشرفته كه استفاده از اینترنت در خانه و مدرسه برای آن ها میسر است،خاصه از طریق اتاق‏ های چت و گپ‏ زنی مورد اغفال و سوء استفاده جنسی قرار می‏ گیرند.

در موارد زیادی اغفال كودكان توسط باندها و تشكیلات برنامه‏ ریزی‏ شده انجام می‏ شود كه یكی از این موارد سال ها پیش در انگلیس اتفاق افتاده است.

پلیس انگلستان در سال ۲۰۱۲ به حدود ۲۸۶۶ نفر که دراینترنت به تماشای صحنه های سوءاستفاده جنسي کودکان نشسته بودند از طریق اینترنت هشدار فرستاده بود . 

در همان سال خبری در فضای مجازی منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت. ماجرا از آن جا شروع شد که مردی در انگلیس با ماشین دختری پنج ساله را زیر گرفته بود، محاکمه در حالی در انگلیس برگزار شد که بسیاری منتظر شنیدن اخبار مربوط به پرونده ی این مرد بودند.

مارک بریجر که متهم به آزار جنسی و قتل دختر پنج ساله ای به نام اپریل جونز بود، در جلسه دادگاه ضمن توضیح چگونگی اتفاق احساساتی شد و با گریه به گناه خود اعتراف کرد. دادستان این شخص را متهم کرد که با نیت سوءاستفاده جنسی، به کودک پنج ساله حمله کرده و وی را به شکل نامعلومی به قتل رسانده است.




پدر و مادر مقتول در اعتراض به تصاویر منتشر شده از دخترشان در اینترنت به نخست وزیر انگلیس اعتراض کردند و خواستار حذف این تصاویر از وبسایت ها شدند.

بعد از این اتفاق دیوید کامرون هشدارهایی در خصوص نظارت بر سایت های مستهجن می دهد و حالا بعد از گذشت سال ها نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که وبسایت های مستهجن که به صورت رایگان در فضای مجازی در دسترس مردم هستند حذف می شوند.

این سایت ها موظف هستند محدودیت های سنی را برای تماشای ویدئو های مستهجن رعایت کنند، ولی به دلیل عدم رعایت این اصول در این کشور دیوید کامرون تصمیم به غیر فعال کردن این سایت ها از صفحه های مجازی گرفت.

وی طی بیانیه ای اعلام کرد: این وب سایت ها باید با در نظر گرفتن محدودیت های سنی مورد استفاده قرار گیرند و در غیر این صورت از روی صفحات اینترنت حذف خواهند شد.

دولت انگلیس اعلام کرد: این محدودیت باید از طریق ارائه کارت اعتباری و پرداخت هزینه ایجاد شود و اگر وب سایت ها از این موضوع پیروی نکنند،با عنوان مخرب فضای مجازی انگلستان و انتشار فیلم های مستهجن بدون کنترل محدودیت معرفی و متهم خواهند شد.

گفتنی است؛این فقط یک نمونه از سوء استفاده های اینترنتی است که هر ساله قربانیان زیادی را می گیرد.

گزارش:نوروزبیگی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار