مقام صهیونیست: توافق با ایران آنچنان که نتانیاهو می‌گوید بد نیست

رئیس حزب مرتس رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه توافق هسته ای، توافقی بد نیست، گفت تهدید نظامی نخست وزیر این رژیم علیه ایران تهدیدی تو خالی بیش نیست.

مقام صهیونیست: توافق با ایران آنچنان که نتانیاهو می‌گوید بد نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست، "زیهاوا گالئون،"رئیس حزب مرتس رژیم صیهونیستی، گفت:توافق اتمی ایران کامل نیست اما نه به آن بدی که نتانیاهو می گوید.

گالئون گفت: نتانیاهو سه بار به خاطر تهدیدات ایرانی ها به مقام نخست وزیری اسرائیل رسید. وی را از سال هزار و نهصد و نود و دو  با لقب آقای ایران خطاب می کنند و او لحظه به لحظه در حال انتشار این هشدارها است که ایران تنها چند لحظه به رسیدن به بمب اتمی فاصله دارد. او پیشتر  و تنها دو هفته مانده به برگزاری انتخابات عمومی دراسرائیل  در برابر نمایندگان کنگره آمریکا حاضر شد و با حمله به  توافق در حال شکل گیری با ایران در آن زمان  به صراحت خواهان خارج شدن مذاکرات از مسیرش شد.

وی افزود: زمانی که نتانیاهو به موضوع ایران می رسد ،سیاست های سخت گیرانه ای اتخاذ می کند که در اطراف حفظ و دفاع از وضعیت موجود  دور می زند. وی در برابر دیپلماسی معقولانه و روش های سازنده برای مقابله با چالش های داخلی به سهم خود مقاومت می کند. این روش کند سبب شده است که دفتر نخست وزیری  اسرائیل  بیشتر به عنوان بخشی از مشکل  مطرح باشدتا بخشی از راه حل.

گالئون گفت:روش وی رعب انگیز، فرصت طلبانه، نا امید کننده و گاهی  شامل تهدید حمله نظامی می شود که این تهدیدات بیشتر توخالی هستند؛ زیرا هیچ گزینه نظامی عملی وجود ندارد. اوباما برعکس نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که دو مسیر واقعی وجود دارد: توافق یا یک جنگ منطقه ای .رئیس جمهور آمریکا توافق را انتخاب کرده است.
رئیس حزب مرتس رژیم صهیونیستی افزود:"مهم است در اینجا اعلام کنم که امنیت اسرائیل برای حزب من کمتر از آن چیزی که نتانیاهو اعلام می کند، نیست.هیچکدام از ما تهدید ناشی از برنامه اتمی ایران را دست کم نمی گیرد و هیچکدام از ما  نمی تواند زندگی آرام در کنار یک ایران مسلح به تسلیحات اتمی را تصور کند من این ادعای تکراری نتانیاهو را که ایران را در وضعیت موجود و در راه رسیدنش به بمب به حال خودش رها کنیم تا اینکه با آن توافق کنیم قبول ندارم."

این مقام صهیونیست در ادامه گفت:" اینکه توافق با ایران کامل نیست،موضوعی درست است، اما جدا از آن، این توافق به آن بدی که نخست وزیر آنرا توصیف می کند،نیست. این توافق زمانی را که ایران برای دسترسی به ماده شکافت پذیر کافی برای یک بمب به آن نیاز دارد، افزایش می دهد و این فاصله زمانی را به واسطه نظارت بین المللی گسترده در ده سال آینده حفظ می کند.

ور در ادامه مدعی شد: "به لطف مذاکرات چند جانبه و هدایت شده رئیس جمهور اوباما ،برنامه اتمی ایران نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر به عقب رانده شده است.به عبارت دیگر اگر غرب به نصایح نتانیاهو توجه می کرد و مذاکرات را تا آخرین دور آن پیگیری نمی کرد آنگاه امروز ایران به بمب بسیار نزدیکتر بود."


رئیس حزب مرتس رژیم صهیونیستی گفت: "هدف از مذاکرات چند جانبه با ایران جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی بود و این توافق قابلیت اتمی ایران را محدود کرد.اسرائیل حالا نیاز دارد که در چارچوب تفاهمی  مشابه، ائتلافی بین المللی برای مقابله با اقدامات ایران در تسلیح حزب الله و دیگر سازمان های تروریستی ایجاد کند."

وی افزود:اما نخست وزیر نتانیاهو که در مقابله با تهدید ایران تمام اشتباهات ممکن را مرتکب شده است، همچنان بر طبل مخالفت می کوبد و امیدوار است که به نتایج متفاوتی نائل شود.مبارزه وی  ضد گفتگو های اتمی با ایران تاکنون سبب محروم شدن اسرائیل از منافع ناشی از توافق نهایی شده است. وی به جای پذیرش توافق امضاء شده و تمرکز بر روی بهبود آن  بر حفظ مسیر مخالفت با دولت آمریکا پافشاری می کند.

گالئون  در پایان گفت: آن چیزی که حتمی است این است که توافق چندجانبه با ایران مهمترین موفقیت رئیس جمهور اوباما است و نشان می دهد که آمریکا نه تنها نقشش در منطقه را رها نکرده است بلکه آنرا تعمیق داده  و تقویت کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
بازم خوبه یک عاقل تو اینها پیدا شد
آخرین اخبار