سردار اشتری مطرح کرد:

تحولات ترکیه یکی از دلایل مسدود شدن مرز‌های غربی ایران

فرمانده ناجا در خصوص مسدود شدن مبادی ورود و خروجی مرزهای غربی کشور گفت: مسدود شدن مرزها موقتی است و این امر از طریق شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور انجام شده است.

تحولات ترکیه یکی از دلایل مسدود شدن مرز‌های غربی ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه همایش سراسری مدیران تربیت و آموزش ناجا که امروز (دوشنبه) در ستاد ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به مسدود شدن برخی از مرزهای کشور، اظهار کرد: مسدود شدن برخی از مرزهای غربی کشور موقتی است و این امر از طریق شورای عالی امنیت ملی و یا شورای امنیت کشور ابلاغ می‌شود و علت انسداد را باید از خود آنان سوال کرد.

وی در ادامه افزود: البته اتفاقاتی که اخیرا در کشور ترکیه و غرب کشور افتاده است، می‌تواند یکی از دلایل این انسداد باشد اما این انسداد مقطعی است و بازگشایی می‌شود.

سردار اشتری در خصوص وضعیت تیر اندازی کارکنان ناجا گفت: در حال حاضر نمره‌ای که ما به کارکنان ناجا در خصوص مهارت تیر اندازی می‌دهیم، نمره‌ای در حد قبول است اما باید این نمره را ارتقا دهیم و تحرکی را در بحث تیر اندازی ایجاد کنیم که با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده، امیدواریم این سطح را افزایش دهیم.

وی به تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا اشاره و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که از شروع سال در اولویت ما در سراسر کشور است، قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا است که در بحث آموزش ارتقای معناداری را پیدا کنیم، از این رو این قرارگاه راه اندازی شد و اقدامات اولیه با هدف ارتقای مهارت دانش کارکنان، استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای افزایش دانش کارکنان و فرماندهان و ارتقای سطح مهارت در بهره برداری مطلوب از تجهیزات انجام شد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: بحث تندرستی و سلامت جسمانی یکی از اولویت‌های ما در نیروی انتظامی است و به همین منظور ابلاغ کردیم که ورزش همگانی به صورت مستمر برگزار شود و نتیجه آن، تندرستی و تناسب اندام کارکنان باشد. البته تاکیداتی شده تا هم از طریق معاونت تربیت آموزشی و بهداری کل ناجا در صورت نیاز به کمک و توصیه، اقدامات لازم انجام شود، ضمن اینکه اعلام می‌کنیم در حال حاضر وضعیت تندرستی کارکنان رضایت بخش است.

اشتری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز پلیس راهنمایی و رانندگی از داخل اتومبیل نسبت به تذکر به مردم از طریق بلندگو اقدام می‌کند، گفت: استاندار سازی رفتاری در نیروی انتظامی از سال‌های گذشته شروع شده و گام‌های خوبی را در این زمینه برداشته‌ایم. این رو تمامی کارکنان در نیروی انتظامی باید با مراجعه کنندگان رفتار شایسته‌ای داشته باشند، البته این موضوع در حال حاضر رو به بهبودی است و ما به دنبال رفع مشکلات هستیم.

اشتری با اشاره به اهمیت موضوع آموزش اظهار کرد: هر مقدار که در حوزه آموزش گام برداریم و اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم، مستقیما در ارتقای آمادگی رزمی و توان عملیاتی تاثیر گذار است.

وی در ادامه افزود:‌یکی از موضوعات محوری که در شروع مسئولیت‌ام در ناجا آن را مطرح کردم، موضوع آموزش بود یکی از چهار مسئله‌ای است که در اولویت ما است، چرا که موضوع آموزش در نیروی انتظامی بسیار جدی و اثر بخش است و تا خود ما و متولیان آموزش این اهمیت را حس نکنند و بر انجام آن اراده نکنند، کار پیش نمی‌رود.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سازمان ما، سازمان تجهیزات محور نیست، بلکه سازمان انسان‌محور است و بالاترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی است، اما آن نیروی انسانی در پیشرفت سازمان تأثیرگذار است که آموزش کافی و آمادگی لازم را برای انجام مأموریت‌های خود داشته باشد.

اشتری به تنوع مأموریت‌های نیروی انتظامی پرداخت و بیان داشت: علاوه بر آموزش‌های عمومی، پلیس‌های تخصصی باید آموزش‌های تخصصی را فرا گیرند که باید به‌صورت ویژه به روی آن کار شود و یک بازنگری هم روی متون داشته باشیم تا بتوانیم در جایگاه اصلی خود قرار گیریم.

وی با بیان این مطلب که در فرآیند آموزش در ناجا باید معاونت تربیت و آموزش متولی باشد، اظهار داشت: شما مدیران تربیت و آموزش مسئولیت هدایت و نظارت و سیاست‌گذاری کلی امورات ناجا را دارید و باید در بحث فرآیند آموزش‌ها اثرگذار باشید.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که نباید از متونی استفاده کنیم که کاربردی برای فراگیر ندارد، گفت: در برخی موارد دوره‌ها نه از نظر زمان، نه از نظر متون و استاد کیفیت لازم را ندارند.

وی به اهمیت ناجا در بحث آموزش پرداخت و تصریح کرد: در این رابطه قرارگاه جهادی تربیت و آموزش تشکیل شده است که هدف از آن ارتقاء توانمندی‌های فردی و جمعی کارکنان ناجا برای مأموریت‌های سازمان است.

فرمانده نیروی انتظامی هدف از تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش را استفاده از روش‌های نوین آموزش برای افزایش سطح یادگیری کارکنان و به روز رسانی و ارتقاء سطح دانش و مهارت فرماندهان عنوان و تصریح کرد: ارتقاء سطح مهارت کارکنان و بهره‌برداری مطلوب آنها از تجهیزات سازمانی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

وی به تجهیزات مورد نیاز پرداخت و گفت: ما به دنبال آن هستیم که تجهیزاتمان در داخل کشور و حتی در ناجا تولید شود یا سازمان‌های متولی مثل صنایع دفاع آنها را تهیه کنند و اگر امکان نبود از خارج از کشور تهیه کنیم.

فرمانده ناجا کاهش تلفات و خسارت نیروی انسانی و تجهیزات را از دیگر اهداف این قرارگاه برشمرد و بیان داشت: وقتی ما نیروی ورزیده داشته باشیم می‌تواند در مقابل تعداد زیادی از مجرمان ماموریت خود را انجام دهد درست مثل یگان ویژه که به دلیل آموزش‌های تخصصی خود با کمترین خسارت ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

اشتری با بیان اینکه باید کاری کنیم که کمترین خسارت به کارکنان و سازمان وارد شود، اظهارداشت: انتقال آموزش چنین اثری دارد و ما باید با آموزش صحیح نیروی انسانی را که سرمایه کشور است حفظ کنیم.

وی به دیه‌ای که به دلیل خطا در تیراندازی کارکنان پرداخت می‌شود پرداخت و افزود: ما به این امر به چشم سازمانی می‌نگریم، البته باید دیه بدهیم و حتماً معاضدت قضایی نیز می‌کنیم چرا که مأمور در حین وظیفه دچار خطا شده است؛ اما بهتر است پولی را که می‌خواهیم آنجا بدهیم در امر آموزش هزینه کنیم.

این مقام انتظامی کشور تاکید کرد: هر مقدار که ما در امر آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان هزینه کنیم عین سود است و استفاده بهینه.

اشتری به بحث استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در مواجهه با مردم پرداخت و اظهارداشت: سازمان نیروی انتظامی سازمانی است که مورد اعتماد مردم است البته نمی‌گویم به صورت مطلق چرا که برخی موارد نیز کارکنان ما برخورد نامناسبی با مردم دارند که ما نمی‌پسندیم و برخورد می‌کنیم اما باید گفت سازمان ما با این تنوع ماموریت‌ها مورد اعتماد مردم است که باید ارتقاء یابد و نمره مردم به ما افزایش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که افتخار ما این است که خدمتگذار مردم هستیم، مردمی که برای این نظام و انقلاب فعالیت کردند، تاکید کرد: ما باید بیاموزیم که اگر جایی هم نمی‌توانیم گره‌ای را باز کنیم با گشاده‌رویی برخورد کنیم و رفتار کارکنان با مردم رفتار متناسب با شأن ناجا باشد.

وی ادامه داد: در امر تربیت و آموزش باید به امر پژوهش نیز توجه شود؛ همچنین استفاده از فناوری نوین و پیشرفته در آموزش مجازی نیز در سرلوحه کار قرار گیرد.

 اشتری با اشاره به این مطلب که آموزش در نیروی انتظامی باید به صورت مستمر، پویا و بدون توقف باشد، اعلام کرد: آموزش باید جزء برنامه‌های روزمره فرد باشد و فضای کاری و نوع برنامه‌ریزی ما باید آموزش دهنده باشد؛ همچنین آموزش باید تاثیر مستقیم در رفتار افراد داشته باشد و خلاقانه باشد.

وی گفت: باید از تجربه و خلاقیت ابتکار کارکنان و مدیران در انجام ماموریت‌ها و همچنین از تجربه فرماندهان قدیمی استفاده شود و حتی‌المقدور باید در علوم انسانی مرتبط با آموزش خودکفا شویمو آموزش‌های تخصصی‌مان متناسب با ماموریت‌های ناجا باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: ما باید امروز بدانیم تهدید‌ها، آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو چیست چه در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایبری؛ ما باید برآوردی از جامعه، تهدیدات و ماموریت‌های خود داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به مدیران حاضر در همایش اظهارداشت: شما مدیران باید جرائم را بدانید و نسبت به جرم، جغرافیا، جمعیت و تهدید در حوزه امنیتی خود آگاه باشید.

وی در خصوص توسعه ورزشی کارکنان تاکید کرد: حس تندرستی، تناسب اندام و ارتقاء آمادگی جسمانی کارکنان مورد توجه ماست و کارکنان ما باید ورزیده باشند؛ باید لباس مرتب بپوشند و در هر سایزی که هستند نظم داشته باشند تا مردم لذت ببرند و این هم جزء آموزش است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: تیراندازی برای ما مهم است، توسعه و ارتقای تیراندازی با سلاح‌های سازمان مورد توجه است؛ البته افراد باید با سلاح غیر سازمانی هم آشنا باشند، نمره تیراندازی ما پایین است و باید ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارتقا تیراندازی در اولویت ناجا است، بیان داشت: هر ماموری که وظیفه‌اش آن است که سلاح به دست بگیرد نباید نمره پایین بگیرد در آن صورت برخورد می‌شود چرا که نباید به مردم و ما خسارت وارد کند.

اشتری از سوق دادن آموزش از دانش محوری به مهارت محوری سخن گفت و یادآور شد: ما مخالف تحصیل نیستیم اما تحصیل باید در راستای ماموریت‌های ناجا باشد و باید هرم سازمانی رعایت شود در غیر اینصورت مخالفت کنید و راحت مجوز ندهید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار