شاعری در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

محیط زیست خاکستری معضل جدید کلانشهرها

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: محیط زیست خاکستری به دلیل توسعه بیش از حد ساخت و سازها بوجود می‌آید.

تاپ/// محیط زیست خاکستری معضل جدید کلانشهرهاعلی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه عوامل متعددی می تواند در پدیده افزایش دما و کاهش بارندگی کلانشهرها نقش داشته‌ باشند، اظهار کرد: پدیده تغییر اقلیم و افزایش جمعیت کلانشهرها از مهمترین عوامل این امر است.

وی با اشاره به تعریف محیط زیست خاکستری گفت: محیط زیست خاکستری محیط زیستی است که به تدریج با مصالح ساختمانی مانند سیمان، آجر و آهن که همه رنگ تیره و کدر دارند به وجود آمده و ظرفیت بالایی را برای جذب امواج حرارتی ایجاد و در هر نقطه ای که توسعه پیدا می کنند موجب افزایش دما می شوند.

شاعری با تاکید براینکه افزایش بی‌رویه استفاده از سوخت های فسیلی انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد، تصریح کرد: افزایش سطح بناهای ساختمانی، معابر خیابان‌ها و ساخت و ساز، محیط زیست خاکستری را در شهر و کلانشهرهای کشور افزایش می دهد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه افزایش دما در آینده خسارت های جبران ناپذیری را به کشور وارد خواهد کرد، یادآور شد: کاهش مصرف انرژی‌های تجدیدناپذیر تنها راه حل خروج از اتفاقات ناگوار محیط زیستی آینده خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار