ادامه مذاکره با ایرباس و حضور نمایندگان بوئینگ در تهران

وزیر راه و شهرسازی در عین آمادگی همکاری با فرانسوی‌ها از مذاکره با شرکت زیمنس آلمان برای نوسازی ناوگان ریلی و شرکت بوئینگ در حوزه ناوگان هوایی خبر داد.

ادامه مذاکره با ایرباس و حضور نمایندگان بوئینگ در تهرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی در مذاکراتی که با لوران فابیوس داشت با اشاره به زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل و مسکن و سفر خردادماه خود به پاریس یادآور شد: در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر مسکن و دبیر دولت فرانسه در امور حمل ونقل و رئیس شرکت ایر فرانس مذاکره و توافق کردیم که پروازهای تهران-پاريس توسعه یابد و ما از فعال شدن پروازها استقبال می‌کنیم.

امن‌ترین کریدور هوایی منطقه در ایران

وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد: در زمینه ساخت فرودگاه، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با 2500 هکتار وسعت تجاری و منطقه آزاد تجاری در دست اجرا است که از شرکت‌های فرانسوی برای حضور در این پروژه دعوت می‌کنیم. همچنین سیستم رادار هوایی ایران در دست بازسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: از امن‌ترین کریدور هوایی منطقه در ایران روزانه 1500 پرواز عبور می‌کند که ارزان‌ترین مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب است.

آخوندی اظهار داشت: حدود 50 درصد ناوگان هوایی ایران ایرباس است و در سفر به فرانسه با رئیس اجرایی این شرکت گفتگو کردم و خواستار ارائه برنامه اجرایی بازسازی ناوگان هوایی شدم و در عین حال با بوئینگ هم در ارتباط هستیم و نمایندگان آنها به زودی وارد ایران می‌شوند.

پرترافیک‌ترین مسیر ریلی جهان آماده جذب سرمایه‌گذار خارجی

وی تصریح کرد: پیش از این 100 دستگاه لکوموتیو از شرکت آلستوم فرانسه خریداری و وارد ایران شد و برای همکاری در زمینه نوسازی ناوگان ریلی وزارت راه وشهرسازی آماده همکاری است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برقی کردن مسیر تهران- مشهد به طول حدود 1000 کیلومتر از دیگر پر‍وژه های در دست اجرا است که این خط ریلی در حال حاضر سالانه 13 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند و به دنبال افزایش ظرفیت آن به 25 میلیون نفر هستیم و این موضوع را با شرکت زیمنس آلمان نیز در میان گذاشته‌ایم.

آخوندی تاکید کرد: نوسازی ناوگان ریلی را از طریق فاینانس با تضمین دولت در حال پیگیری هستیم. در بخش نوسازی ناوگان جاده‌ای برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است و احداث بندر بزرگ چابهار از جمله طرح‌های بندری وزارتخانه راه و شهرسازی است.

وی افزود: بانک مسکن ایران که حدود 70 سال پیش تأسیس شده است شبیه بانک مسکن فرانسه است و ما به دنبال مشاوره برای نوسازی این بانک هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار