ورود ۲ داروی جدید جلوگیری از سکته مغزی به کشور

دبیر هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب وعروق از ورود دو داروی جدید جلوگیری از سکته های مغزی به کشور در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مسعود اسلامی با اشاره به برگزاری هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق به همت انجمن آترواسکلروزیس ایران، افزود: در این کنگره تازه‌های قلب و عروق معرفی می شوند که از جمله انها می توان به روشهای جدید جلوگیری از سکته های مغزی اشاره کرد.

وی روش نوین جلوگیری از سکته های مغزی را اینگونه تشریح کرد و گفت: معمولا بیمارانى که عامل خطر سکته مغزى دارند (مثلاً بیمارى های دریچه‌اى قلب، نارسایی قلب و ... )باید درمان ضد انعقادى با وارفارین دریافت کنند.

دبیر هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب وعروق اعلام کرد: اخیرا داروهای جدیدی وارد بازار دارویی دنیا شده اند که  بر خلاف وارفارین که نیاز به آزمایش ماهیانه دارد، نیازمند آزمایش ماهیانه نیستند و مصرف آنها برای بیماران آسانتر است.

اسلامی افزود: خوشبتانه دو داروی جدید که به این منظور ساخته شده اند، در آینده نزدیک وارد کشور می شوند و بیماران از آن بهره مند خواهند شد.

وی همچنین به روش بستن گوشک دهلیز چپ از طریق آنژیوگرافی به منظورجلوگیری از سکته های مغزی خبر داد و گفت:  در این روش می توان محل شایع تشکیل و رفتن لخته از قلب به داخل مغز را که داخل گوشک دهلیز چپ است را بست.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران افزود: در اینجا با روش آنژیوگرافی برای بیمارانی که گرفتار سکته‌های مغزی هستند وارد قلب شده و گوشک دهلیز چپ را می بندیم و لخته دیگر نمی تواند خارج شده و به سمت مغز حرکت کند.

 هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب وعروق به همت انجمن آترواسکلروزیس ایران از ۳۱ شهریور تا سوم مهر ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/


برچسب ها: دارو ، قلب ، عروق ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار