زدا مطرح کرد:

تکذیب اخراج 47 هزار نفر از زنان شاغل در سال جاری

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشر اخراج 47 هزار نفر از زنان شاغل پس از بازگشت از مرخصی زایمان در سال جاری، منجر به جنجالی شدن آن در پایگاه‌های خبری شد.

تکذیب اخراج 47 هزار نفر از زنان شاغل در سال جاریمحمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال 91 براساس نتایج بدست آمده، از 145 هزار نفر زنان شاغل که از مرخصی 6 ماهه استفاده کرده بودند، در بازگشت به کار، 47 هزار نفر از آنها اخراج می‌شوند که با بازنشر این خبر در سال جاری منجر به جنجالی شدن این خبر شد.

وی تصریح کرد: بعد از اخراج زنان شاغل در سال 91 دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشنامه‌ای را مبنی بر اینکه دیگر ادارات کار حق ندارند به این بهانه زنان شاغل را اخراج کنند، صادر کردند که تا به امروز این روند ادامه دارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در خصوص بودجه پیش‌بینی شده برای افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه افزود: برای اجرای افزایش مرخصی از 6 به 9 ماه، 320 میلیارد تومان منابع در سال 94 پیش‌بینی شده است که علی رغم همه پیگیری‌های انجام شده تاکنون هیچ منابعی برای آن دریافت نکرده‌ایم.

زدا در پایان گفت: در لایحه 26 و 29 قانون برنامه پنجم، سازمان تامین اجتماعی مکلف است تا زمانی که اعتبارات لازم را در ازای طرح مربوطه دریافت نکرده‌ایم حق ورود به آن را نداشته و در حال حتاضر سازمان می‌تواند فقط حقوق 6 ماه از مرخصی زایمان زنان شاغل را با افتخار پرداخت کند و برای 3 ماه دیگر آن هنوز تکلیفی ندارند.



انتهای پیام/
برچسب ها: زنان شاغل ، مرخصی ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار