رونمایی رسمی از حساب یکپارچه مدارس

مهمترین هدف اجرای حساب یکپارچه مدارس تقویت اعتماد بین اولیا مدارس و والدین دانش‌آموزان است.

آرین معاون فنی اداره کلی امور مالی وزارت آموزش وپرورش در گفتگو خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: ایجاد حساب یکپارچه مدارس را یکی از راهکارهایی دانست که باعث کاهش نگرانی‌های والدین برای پرداخت شهریه می‌شود.

وی در ادامه افزود: وجوه دریافتی مدارس با وجود اینکه به طور معمول مجموعا مبلغ زیادی را شامل می شد اما هیچ نوع سود و یا ارزش افزوده‌ای بر آن اعمال نمی‌شد.اما با طراحی این رویه علاوه بر امنیت روحی و روانی برای والدین تا حدودی به بهبود وضعیت مالی کمک می‌شود. 

آرین خاطر نشان کرد: هزینه‌های دریافتی بسیار متنوع بوده و از این نوع هزینه‌ها می‌توان به هزینه کلاسهای فوق برنامه ، هزینه‌ لباس، سرویس مدارس و مواردی از این قبیل اشاره کرد. 

وی گفت: با همکاری بانک عامل وجوه دریافتی مدارس حساب کوتاه مدتی به نام انجمن اولیا و مربیان افتتاح می‌شود و مبالغ موجود در این حساب توسط هیچ شخص و مرکزی قابل برداشت نخواهد بود و بر این حساب مطابق با شرایط و ضوابط بانکی سود تعلق می گیرد. 

آرین تصریح کرد: این برنامه در تمامی مدارس دولتی شامل نمونه مردمی، شاهد، سمپاد و غیره اجرایی می‌شود و تنها مدارس غیر دولتی است که مشمول این طرح نمی‌باشد. 

وی در خصوص حضور مدارس غیر دولتی در این طرح هم گفت: ممکن است این کار در فاز بعدی اجرایی شود که تمامی این موارد باید با نظارت و موافقت مدیران ارشد مدارس غیر دولتی انجام شود و تاکنون تا حدودی از پتانسیل این برنامه مدیران ارشد اطلاع پیداکرده‌اند و از آنجایی که شرایط حسابداری در مدار غیر دولتی تفاوت‌های دارد باید در روند اجرای این برنامه تغییراتی متناسب صورت بگیرد تا در1 مدارس غیر دولتی هم طرح به مرحله اجرا درآید. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.