مشهد؛

بسترسازی راه آهن خراسان برای صادرات گوگرد به کشورهای آسیای میانه

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی از رشد 21 درصدی جابجایی گوگرد پالایشگاه خانگیران در چهار ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد هادی ضیایی مهر در حاشیه بازدید از پالایشگاه خانگیران گفت: راه آهن خراسان در طول سال تلاش می کند تا بهترین بستر را در خدمات و ارتباطات ریلی و حمل و نقل برای مجموعه پالایشگاه خانگیران در بحث صادرات گوگرد به کشورهای آسیای میانه کند.

وی با بیان اینکه جابجایی گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از طریق خطوط ریلی از ایستگاه گنبدلی به بندرعباس انجام می شود، اظهارداشت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 21 درصدی جایجایی محصول گوگرد پالایشگاه به جنوب کشور در بندرعباس بوده ایم.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه پارسال راه آهن خراسان موفق به بارگیری 509 هزار تن از محصول گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد شده است عنوان کرد: از ابتدای زمان حمل گوگرد پالایشگاه به بندرعباس از طریق خطوط ریلی بیشترین عدد در حمل گوگرد در پارسال به دست آمد و رکورد حمل گوگرد برای نخستین بار به ثبت رسید.

ضیایی مهر خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال هم به طور میانگین روزانه 21 واگن محصول گوگرد پالایشگاه خانگیران را به مقصد بندعباس جابجا کرده اند.

وی همچنین از آمادگی راه آهن خراسان برای بسترسازی ورود روزاه بین 50 تا 60 واگن به پالایشگاه خانگیران در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم از واگن های متوقف شده برای بارگیری گوگرد استفاده کنیم تا اما روزانه 21 واگن به عدد 60 برسد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی در ادامه از راه اندازی قطار برنامه ای در مجموعه راه آهن استان برای حمل گوگرد خبرداد و افزود: اگر این برنامه به مرحله اجرا برسد زمان تردد واگن ها از ایستگاه گنبدلی به بندرعباس در 56 ساعت صورت خواهد گرفت و واگن ها پس از تخلیه بار، دوباره به ایستگاه اول بازخواهند گشت و سیر حمل و جابجایی گوگرد به 50 تا 60 واگن خواهد رسید.

وی در پایان یادآور شد: راه آهن استان پتانسیل جابجایی میعانات گازی را از طریق خطوط ریلی داراست و این آمادگی وجود دارد تا میعانات گازی از طریق ارتباطات ریلی جابجا شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.