نگاه‌ ورزی در «معمای شاه» یکسویه نبوده است

ورزی در «معمای شاه» به تجلیل شخصیت‌ها پرداخته است و تحقیقات جامعی در این خصوص انجام داده است.

صدرالدین شجره در خصوص نقش خود در سریال تلویزیونی «معمای شاه» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مجموعه «معمای شاه» نقش تیمسار قره‌باغی را بازی می‌کنم، قره‌باغی فرماندهی ژاندارمری کل کشور را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: هنوز 4 الی 5 جلسه و در حدود 7 سکانس در این سریال باقی‌مانده است. تقریبا سه ماه بعد از شروع کار، من در این مجموعه حضور پیدا کردم.

شجره بیان کرد: لوکیشن‌هایی که در آنها حضور داشته‌ام، سعدآباد، کاخ گلستان و تعدادی هم در خیابان‌های مختلف بوده، اما تصویربرداری در لوکیشن‌های سفارت و شهرک غزالی هنوز باقی مانده است.

وی در خصوص ساخت مجموعه‌ها با محوریت تاریخ معاصر عنوان کرد: جای فعالیت در کار تاریخی معاصر بسیار خالی است در اکثر دنیا در مورد تاریخی که از آن دور شده‌ایم کار می‌شود در کشور ما هم مثل زمان قاجار، افشار و ... و علت این امر این است که تاریخ آن دوران تمام شده است و در مورد آن قضاوت‌های مختلف صورت گرفته است و حال اگر تاریخ بر اساس واقعیت باشد و یا نه در مورد زمانی که گذشته و باعث تحلیل شده است دست باز بوده و منابع واقعی‌تر است بنابراین قضاوت‌ و ادراکی که امروز می‌کنیم، در فیلم، جریان و سرمایه به میزان زیادی می‌تواند به تاریخ نزدیک شود.

وی افزود: در دوران معاصر نیز هنوز جای کار داریم تحقیقات جامعی در این خصوص انجام نشده، ورزی در این نگاهی یک سویه نداشته و حداقل در خصوص نقش من این طور بوده است. آقای ورزی به واقعی بودن کاراکتر تیمسار قره‌باغی استناد می‌کنند و با شخصیت دادن آن را کامل کرده است. چرا که در حال تحلیل کردن شخصیت است.

وی گفت: در طی مدت زمانی که از زمان آغاز این کار گذشته ورزی شروع به تحلیل کرده و بنابراین برای کار تاریخی باید رمان کافی وجود داشته باشد. اگر 20 تا 30 سال دیگر بگذرد زمان لازم برای کار در مورد تاریخ معاصر فراهم شده است.

صدرالدین شجره در مورد ویژگی‌ «معمای شاه» اظهار داشت: علاقمندم ببینم چطور به این شخصیت‌ها‌ی تاریخی در این مجموعه پرداخته شده است. ما از شخصیت‌های مختلف در سریال« معمای شاه»  فقط  یک تعریف عمومی را شنیده‌ایم. به همین دلیل مشاهده دید هنرمند ان نسبت به افراد و نقش‌های آنها جالب خواهد بود. به علاوه جذابیت‌های تصویری، لباس و دیگر ویژگی‌های این مجموعه جذاب است. اتفاقات خوب وخلاقانه‌ای در این کار روی می‌دهد که برای مخاطب قابل توجه است.

شجره درباره گریم شهرام خلج گفت: فوق‌العاده است حتی در سینمای غرب هم چنین گریمی را ندیده‌ایم شهرام خلج در این کار بی‌نهایت موفق بوده است و ما در این مجموعه شاهد یکی از شاخص‌ترین گریم‌ها بوده‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: هر کس با استنباط خودش به تماشای این مجموعه می‌پردازد، فکر می‌کنم مردم با این سریال ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار