ایوبی: کارهای زیرساختی برای ریشه‌کن کردن قاچاق در حال انجام است

کارهای زیرساختی برای ریشه‌کن کردن قاچاق فیلم در حال انجام است و به‌زودی شاهد فعالیت‌های سلبی در مقابله با قاچاق فیلم‌های سینمایی در شهرستان‌ها خواهیم بود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، رمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام اجرایی سازمان سینمایی، رضا بشردوست مدیرکل حراست سازمان سینمایی، نصرت‌الله مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، سید صادق موسوی مدیرکل شبکه نمایش خانگی، بهمن حبشی مدیرکل دفتر نظارت برمراکز، مشاغل و مجامع به همراه سینماگرانی همچون علیرضا رئیسیان، سید جمال ساداتیان، حسین فرحبخش، عبدالله علیخانی، میلاد کی‌مرام و اهالی رسانه از سه میلیون نسخه مکشوفه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری بازدید کردند. 

حجت الله ایوبی در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در دوره‌ای قاچاق فیلم‌های سینمایی بسیار کم‌هزینه و آسان شده بود و قاچاقچیان فیلم‌های سینمایی دوران خوشی را گذراندند و به گفته مدیران مربوطه، ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی درآمدی است که به جیب قاچاقچیان می‌رود.

وی یادآور شد: در برخورد با قاچاق دی وی دی آثار سینمایی راهی جز برخورد و جمع‌آوری نسخه‌های غیر مجاز نیست و تلاش می‌شود فضای نا‌امنی از منظر روانی برای این افراد ایجاد شود. 

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: چنانچه مردم آگاهی‌های لازم را درباره لزوم عدم استفاده از نسخه قاچاق فیلم‌های سینمایی به‌دست آوردند، برخورد با قاچاق فیلم‌های سینمایی تسریع می‌شود. 

ایوبی توضیح داد: مشت نمونه خروار است و حجم قاچاق فیلم‌های سینمایی بیش از سه میلیون نسخه مکشوفه است و تلاش ما این است که برخورد سلبی با قاچاق فیلم در شهرستان‌ها نیز انجام شود. 

وی درباره انجام کارهای زیرساختی برای مقابله با قاچاق فیلم گفت: پروژه VOD  را در دستور کار داریم و حدود دو سال است که تلاش‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نظر در این‌باره انجام می‌شود و با تحقق این مهم شاهد ریشه‌کن شدن قاچاق فیلم و بازگشت سرمایه حاصل از عرضه فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی به تهیه‌کنندگان و مؤسسات ویدئو رسانه خواهیم بود. 

رئیس سازمان سینمایی همچنین تصریح کرد: سایت‌های عرضه‌کننده نسخه غیرقانونی فیلم‌های سینمایی شناسایی و اقدامات لازم برای بستن و فیلتر کردن این سایت‌ها آغاز شده است. 
 
*مافیای قاچاق فیلم 
سید مصطفی ابطحی در این مراسم اظهار کرد: در آذرماه سال ۹۳ ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری به منظور مبارزه با عرضه غیر قانونی آثار سینمایی اظهار کرد: آیین‌نامه‌های قانونی و فعالیت‌های سلبی در این زمینه همزمان با تشکیل ستاد آغاز شد و جمع‌آوری سه میلیون نسخه غیر مجاز آثار سینمایی حاصل تلاش آقایان حسین فرحبخش، نعیمی و هیأت رئیسه ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری، حراست سازمان سینمایی و صنوف سینمایی است. 

وی یادآور شد: سه میلیون لوح فشرده توسط ستاد کشف و توقیف شده و برای امحای این آثار در انتظار دستور قضایی هستیم. 

دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری تصریح کرد: کپی آثار تولیدشده در داخل کشور دزدی و سرقت است و مافیایی در این زمینه شکل گرفته و بخش بزرگی ازدرآمد شبکه نمایش خانگی به جیب این گروه می‌رود. 

ابطحی توضیح داد: مقابله با ارائه فیلم‌های خارجی بدون مجوز و ممیزی نشده از دیگر اقدامات ستاد بوده است. متاسفانه مافیای موجود از مجوزهای اخذ شده از وزارت ارشاد برای تولید نرم‌افزار برای عرضه نسخه قاچاق فیلم و تهیه نسخه قاچاق استفاده کرده که با آن مقابله شده است. 

وی با بیان اینکه هر روز و شب شاهد عملیات برخورد با عرضه نسخه قاچاق فیلم‌های سینمایی هستیم، تصریح کرد: از نیروی انتظامی درخواست دارم ما را در برخورد با عرضه نسخه‌های قاچاق فیلم‌های سینمایی در دیگر استان‌ها از جمله البرز، اصفهان، قم و فارس و دیگر استان‌ها همراهی کند. 

دبیر ستاد صیانت گفت: در حال حاضر در بخشی دیگر از فعالیت‌های خود در حال آموزش خانواده‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم نسبت به سختی‌های پیش روی تهیه‌کنندگان و هزینه‌های آنان برای تولید یک اثر سینمایی به خانواده‌ها آگاهی‌های لازم ارائه شود. 

ابطحی ادامه داد: برآورد ما این است که در سال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد به جیب قاچاقچیان آثار سینمایی می‌رود و در تلاش برای تصویب قوانین مورد نظر در این زمینه برای مهار قاچاق فیلم‌های سینمایی هستیم. 

وی با تقدیر از فرماندهی نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی این نیرو در مبارزه با قاچاق فیلم توضیح داد: چنانچه این راه تداوم داشته باشد ریشه کسانی که می‌خواهند ریشه سینما را براندازند، از بین می بریم. 

داریوش فرهنگ نیز در این مراسم اظهار کرد: تعداد نسخه‌ های مکشوفه قاچاق در این محل نمونه خروار است. وقتی به سینما می‌رویم در شوری اجتماعی شرکت می‌کنیم و قاچاق فیلم همانند از بین بردن نهالی است که یک کشاورز برای رشد آن زحمات زیادی کشیده است. 

وی یادآور شد: قاچاق فیلم دزدی است و این اتفاق دزدی از فرهنگ و نشاط عمومی جامعه است. چگونه می‌شود یک فیلم دزدی را در خلوت تماشا کنیم؟ درخواست من از سازمان سینمایی و نیروی انتظامی این است که با قاچاق فیلم با جدیت مقابله کنند.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار