آبادان؛

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون حیوانات علیه بیماری PPR

بیش از 21 هزار راس گوسفند و بزعلیه بیماری PPR ایمن سازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران ازآبادان؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نشخوارکنندگان کوچک اهلی مستقر در واحدهای اپیدمیولوژیک نواحی اطراف و درون مناطق حفاظت دارای حیات وحش استان شروع شده است.

منوچهر ممبینی افزود: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کمبود علوفه و مراتع جهت تغذیه طبیعی حیوانات حیات وحش نشخوار کننده، احتمال تماس نزدیک با گله‌های دام‌های اهلی و بروز برخی بیماری‌های عفونی و واگیردار بومی از جمله دور . دور از انتظار نیست ppr

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی در گونه‌های جانوری وحشی استان که همگی از ارزش ژنتیکی بالایی برخوردار بوده و برخی از آنها نیز بی‌نظیر هستند، و به جهت ایمن سازی دام‌های حساس اهلی شامل گوسفند و بز که می‌توانند باعث انتشار احتمالی بیماری‌های عفونی و واگیردار از جمله ppr به حیوانات موجود در مناطق حفاظت شده، شوند، طرح ضربتی واکسیناسیون علیه این بیماری برابر گله‌های گوسفند و بز حساس در تمام روستاهای مستقر در نواحی اطراف و درون مناطق حفاظت شده استان دستورالعمل‌های فنی ـ اجرایی سازمان دامپزشکی آغاز شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: عملیات مذکور با حداکثر توان و با بهره گیری از اکیپ‌های مایه کوب بخش دولتی و به صورت رایگان آغاز شد که تاکنون تعداد بیش از 21 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری ایمن سازی شده‌اند.

منوچهر ممبینی افزود: این فرآیند ایمن سازی درسال قبل نیز به مرحله اجرا درآمد به طوریکه وحوش نشخوارکننده در سایت نگهداری واقع در منطقه دیمه شهرستان رامهرمز علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد کمربند ایمنی در نواحی مورد نظر تعداد بیش از 170 هزار راس نشخوار کننده اهلی واکسینه شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.