رئیس اتاق اصناف:

جلوگیری از ضرر روزانه 60 میلیون دلار با رفع تحریم‌ها

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه با رفع تحریم‌ها از ضرر روزانه 60 میلیون دلاری در اقتصاد جلوگیری شده است، گفت: متآسفانه ساختار اقتصادی و اداری کشور دچار مشکلاتی است که در شرایط پساتحریم باید به آن توجه ویژه شود.

جلوگیری از ضرر روزانه 60 میلیون دلار با رفع تحریم‌ها / نظام تولید و توزیع در کشور باید هدفمند شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در نشست بازار و اصناف در پساتحریم با تأکید بر اینکه ساختار اقتصادی و اداری کشور آلوده است گفت: عمده‌ترین دلیل این موضوع این است که اجازه داده نشده مردم به عنوان متولی وارد این دو عرصه شوند.

وی افزود: در شرایط پساتحریم این فرصت به وجود آمده که برنامه‌های خود را رو به جلو ادامه دهیم و در این راستا باید خود را به حدی تقویت کنیم که دشمن هوس تحریم مجدد ایران به سرش نزند.

رئیس اتاق اصناف ایران تأکید کرد: باید نظام تولید وتوزیع در کشور تقویت و هدفمند شود و تنها نباید به صنایع بزرگ دل بست.

وی افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داد که صنایع بزرگ حتی قدرت  این را ندارد که خود را اداره کند و در سال‌های گذشته نیز با تزریق بودجه عمومی کشور سرپا ماندند و این در حالی است که بنگاه‌های متوسط و کوچک که با سرمایه مردم اداره می‌شدند موجب رونق بازار گشته و تا به امروز حتی یک ریال هم دولت به این بخش کمک نکرد و آمار صندوق ذخیره ارزی نیز تأییدکننده این موضوع است.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران دغدغه امروز این است که کسانی که در سال‌های گذشته اجازه ندادند تا به سمت اقتصادی مقاومتی حرکت کنیم این بار نیز اجازه حضور مردم در شرایط پساتحریم را ندهند و امیدواریم با درایت در مجموعه دولت چنین اتفاقی رخ ندهد.

فاضلی تصریح کرد: اولین قدم سازماندهی و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در کشور و نیز حضور نیروهای مردمی در اقتصاد است.

وی ادامه داد: رفع تحریم‌ها از دادن سالانه 125 میلیارد دلار پول یامفت به دلال‌ها برای خرید و فروش کالا جلوگیری کرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که با رفع تحریم‌ها از خروج مغزها و سرمایه در کشور جلوگیری خواهد شد و امید به دل مردم مجددا باز می‌گردد.

فاضلی در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که با رفع تحریم‌ها از ضرر روزانه 55 تا 60 میلیون دلاری در اقتصاد ایران جلوگیری شده است و شرایط فعلی یک فرصت خاصی است که باید از آن به درستی استفاده شود.

وی ادامه داد: همه ما بر این باورهستیم که بازگشت سرمایه‌های ایران منجر به نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات صنایع می‌شود اما در ساختار اقتصاد کشور عارضه‌هایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

فاضلی تصریح کرد: ما در کوچک‌سازی دولت قدم‌های مناسبی برنداشتیم و دولت الکترونیک هنوز جایگزین نشده و حذف نیروهای زاید باید در دستور کار در شرایط پساتحریم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار