تبریز؛

نصب کنتورهای حجمی در باغات پایاب سد ستارخان اهر

فرماندار شهرستان اهر گفت: کنتورهای حجمی در باغات پایاب سد ستارخان اهر نصب خواهد شد.

نصب کنتورهای حجمی در باغات پایاب سد ستارخان اهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سید محمد عابدی، در جلسه مصرف بهینه آب و نصب کنتورهای حجمی در باغات پایاب سد ستارخان اهر گفت: برای نصب کنتور های حجمی از باغداران انتظار داریم همکاری های لازم با ادارات زیربط داشته باشند تا در کمترین زمان نسبت به نصب این کنتورها اقدام شود.

وی افزود: با توجه به بارش های کم و خشکسالی ها در سال های اخیر، مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد و برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب نصب کنتورهای حجمی ضروری است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با بیان اینکه برداشت غیرمجاز و خودسرانه آب از بستر رودخانه ها از سوی کشاورزان تخلف محسوب می شود گفت: در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با کشاورزان متخلف به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه باغات احداث شده در بستر رودخانه ها هنگام بارش های سیل آسا به کشاورزان خسارت وارد می شود گفت: از کشاورزان شهرستان اهر انتظار داریم در بستر رودخانه به کشت اقدام نکنند و در صورت وارد شدن خسارت به باغات واقع در بستر رودخانه ها خودشان مسئول خواهند بود و هیچگونه خسارتی پرداخت نخواهد شد.

عابدی با بیان اینکه سد ستارخان به علت بارندگی کم با کمی آب محدود است که جهت مصرف بهینه آب پشت این سد ضروری است زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شود و حتی الگوی کشت نیز تغییر یابد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.