جرجی بوستین: زنان، محور قدرتمند تغییرات مثبت هستند

معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت: زنان می توانند محور قدرتمند تغییرات مثبت باشند.

جرجی بوستین: زنان، محور قدرتمند تغییرات مثبت هستندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، در "کنفرانس ملی توانمدسازی زنان برای مقابله با تروریسم" گفت: زنان می توانند به محور قدرتمند تغییرات مثبت تبدیل شده و در تلاش های مبتکرانه برای آگاهی بخشی، شکل دهی و اجرای سیاست ها و برنامه هایی شرکت کنند که هدف آن ها کاهش آثار مخاصمات و افراط گرایی خشونت آمیز است.

"جرجی بوستین" ضمن اشاره به این که نقش سنتی زنان در داخل خانواده به آنان این امکان را می دهد که هنجارهای خانوادگی و اجتماعی را شکل داده و افزایش بردباری و تعامل سیاسی و مدنی غیرخشونت آمیز را رواج دهند، اظهار داشت: امروز عراق، به عنوان نخستین کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که برنامه اقدام ملی برای اجرای قطعنامه شماره 1325 را تدوین نموده است، در جایگاه مناسبی برای میزبانی چنین کنفرانسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سیاست های مقابله با تروریسم این مطلب باید مدنظر قرار گیرد که تروریسم چگونه زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و نیز بایستی اطمینان حاصل شود که این سیاست ها به تبعات منفی و پیش بینی نشده بر زنان منجر نگردد.

گفتنی است کنفرانس دو روزه "توانمندسازی زنان برای مقابله با آثار تروریسم" با شرکت نمایندگان دولتی و سازمان ملل، رهبران مذهبی، نمایندگان جامعه مدنی و نمایندگان جامعه بین المللی، به طور مشترک توسط سازمان ملل متحد، وزارت امور زنان عراق و شورای عالی زنان اقلیم کردستان در اربیل در حال برگزاری است. همچنین این کنفرانس به بررسی موضوعات زیر می پردازد: تاثیر افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم بر زنان و دختران عراقی، بخصوص اعضای گروه های اقلیت؛ توانمندسازی زنان در مقابله با افراط گرایی و مبارزه با تروریسم؛ مشارکت زنان در فرایند آشتی و همبستگی اجتماعی؛ ایجاد فرصت هایی برای افزایش نمایندگی و مشارکت زنان در قدرت و تصمیم گیری؛ نقش رسانه ها و اینترنت در مقابله با افراط گرایی؛ مشارکت موثر در اجرای چارچوب های مربوط به زنان، صلح و امنیت و نقش زنان در برقراری صلح.

علاوه بر آن، کار این کنفرانس بر نتایج کنفرانس منطقه ای "مقاومت زنان در برابر افراط گرایی و تلاش در راه حقوق، صلح و امنیت آنان" برگزار شده در ماه مه 2015 در اربیل و برنامه اضطراری ویژه مصوب ماه مه هیات وزیران برای اجرای قطعنامه 1325 شورای امنیت، استوار است. برنامه اضطراری ویژه تاثیر مبارزه کنونی با داعش را بر زنان، صلح و امنیت مد نظر قرار داده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار