نگهداری غیرمجاز یک قلاده گرگ در منزل

رییس حفاظت محیط زیست اسدآباد از کشف یک قلاده گرگ از منزل یکی از اهالی روستا خبر داد و گفت: این فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و در انتظار جریمه و زندان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از ایرنا ؛رامین رمضانی افزود: پس از گزارشهای مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک قلاده گرگ در منزل یکی از اهالی روستا با دریافت مجوز قضایی از منزل فرد متخلف بازدید و یک قلاده گرگ کشف شد. 
وی تصریح کرد : این قلاده گرگ به اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد انتقال داده شد و پس از بررسی مشخص شد باتوجه به اینکه این حیوان یکسال در اسارت نگهداری شده است قادر به بازگشت به طبیعت و زیستگاه خود نیست.. 
رمضانی با بیان اینکه نگهداری جانوران در محیط های غیرمتعارف موجب تهدید جوامع انسانی و همچنین نسل گونه جانوری خواهد شد گفت: نگهداری حیوانات وحشی در مناطق مسکونی خطرات زیادی دارد و باید مردم هوشیار باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی به محیط زیست استان اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: پرونده فرد متخلف تحویل مراجع قضایی اسدآباد شده و قانون در این زمینه برای متخلفین جرایمی در نظر گرفته است که به سبب اینکه این گونه دیگر قدرت بازگشت به طبیعت را نخواهد داشت و به منزله حذف از طبیعت محسوب می شود متخلف باید نسبت به پرداخت مبلغ 40 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست بپردازد و همچنین علاوه بر آن از جنبه عمومی جرم متخلف به حبس یا جریمه محکوم خواهد شد.
این گونه جانوری در مناطق حفاظت شده الوند و آلموبلاغ وضعیت زیستی مناسبی دارد. 
شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۵۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اگر گرگ به دست انسان درست تربیت بشه و تکثیر شود خیلی خوب هست چون اگر در طبیعت باشد از گرسنگی یا به دست شکار چیان یا به دست چوپان ها کشته می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
گرگ با سگ چه تفاوتی دارد؟ فقط اینکه در روستا ها از سگهای تربیت شده برای حفاظت از گله یا در باغات از آن بعنوان نگهبان استفاده می شود.
آیا محیط زیست نسبت به نگهداری سگ در آپارتمان بر اساس حقوق انسان و هم حقوق حیوان، برنامه های دارد؟
امروزه در جامعه بزرگ شهری و آپارتمانی رواج گسترده ای از سگ گردانی براه افتاده که سایر مردم مسلمان دل خوشی از آن ندارند
خواهشا هم پیگیری کنید و هم فرهنگسازی کنید تا این حیوان بیچاره هم به طبیعت خود بازگردد.
آخرین اخبار