مدیر عامل بانک ملی:

94 سال خشکسالی سیستم بانکی

همتی گفت: شرایط سیستم بانکی امسال سخت‌تر شده و امیدواریم جمع مذاکرات هسته‌ای اخیر به نتیجه برسد و تاثیرات آن را در سرمایه‌گذاری و رونق تولید ببینیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه نحوه استفاده از سیستم بانکی در کشور ما به درستی جا نیفتاده است، گفت: ترازنامه بانک‌ها نشانگر عملکرد آن ها است که متاسفانه در حال حاضر شرایط مناسبی را نشان نمی دهد.

وی افزود: در حال حاضر 90 درصد تامین مالی توسط بانک ها صورت می گیرد در حالی که سهم تامین مالی بانک ها در سایر کشورها به مراتب کمتر است.

مدیرعامل بانک ملی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه بانک های دولتی از تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است در حالی که مجموع نقدینگی کشور به 800 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به انتقادات از بانک‌ها برای عدم ارائه وام مسکن و تاکید بر اینکه بانک‌ها باید با کدام منابع وام مسکن بدهند، اظهار کرد : مشکلات پیچیده‌ای در نظام بانکی وجود دارد که مقصر آن نیز بانک‌ها نیستند، تقاضای نقدینگی در بازار زیاد است و تنها منبع تامین آن نیز بانک‌ها هستند. 

همتی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که بانک‌ها در همه پروژه‌های عمرانی نقش داشتند و در پی سه دهه گذشته نقش بی‌بدیلی را در بهبود کشور ایفا کرده‌اند. 

وی با بیان اینک سرمایه بانک‌ها زیاد نشده است، افزود: با توجه به این موضوع، باید برای تامین مالی یا از بانک مرکزی کمک بگیرند یا پول چاپ شود یا منتظر بمانیم که سرمایه خارجی بیاید و بورس بهبود پیدا کند تا بانک‌ها بتوانند به سمت تامین مالی کوتاه‌مدت بروند. 

وی با بیان این‌که نباید به خاطر تخلف برخی از بانک‌ها عملکرد کل نظام بانکی را زیرسوال برد، گفت: به هر حال 31 بانک در کشور وظیفه تامین منبع مالی 90 درصدی سرمایه را دارند و نباید آنها را تخریب کرد. 

مدیرعامل بانک ملی در پایان با تاکید بر این‌که سال 1394 سال خشکسالی مالی کشور است، گفت: شرایط سیستم بانکی امسال سخت‌تر شده و امیدواریم جمع مذاکرات هسته‌ای اخیر به نتیجه برسد و تاثیرات آن را در سرمایه‌گذاری و رونق تولید ببینیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، ملی ، همتی ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار