باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چرا "ناو هواپیمابر" نمی‌سازیم؟+ تصاویر

یکی از سوالاتی که همواره مطرح بوده این است که چرا جمهوری اسلامی ایران با وجود توانمندی بالای دفاعی ناو هواپیمابر نمی‌سازد؟

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به حدی از خودکفایی دست یافته که محصولات نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح با همکاری ارگان‌های سازندگی ارتش، سپاه و وزارت دفاع به صورت بومی ساخته می‌شود.



**چه کشورهایی ناو هواپیمابر دارند؟

یکی از محصولات نظامی پیشرفته دنیا ناوهواپیمابر است که کشورهای متمول از جمله فرانسه، ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه از آن برای اهداف بین‌المللی استفاده می‌کنند؛ برای مثال ناوهای جنگی "یو اس اس رونالد ریگان"، "یو اس اس جان نیمیتز" ایالات متحده، "شارل دوگل" فرانسه و "الکسی کوزنیتسف" فدراسیون روسیه برای ماموریت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند که در منطقه غرب آسیا در خلیج فارس و ناو هواپیمابر روسیه در بندر "طرطوس" سوریه برای انجام ماموریت مشاهده شده است.


چرا

چرا

چرا

چرا

چرا



سایت گلوبال  (Global Fire Power)  معتقد است که آمریکا ، فرانسه و ژاپن وایتالیا کشورهای صاحب سبک در تعداد ناوهواپیمابر هستند.



چرا




*** چرا ناو هواپیمابر نمی‌سازیم؟


سوالی که بعضا در دل مخاطبان مطرح می‌شود این است که چرا "ناو هواپیمابر" نمی‌سازیم و آیا پتانسیل ساخت این سازه غول‌پیکر در کشور وجود ندارد؟


 جمهوری اسلامی ایران توان ساخت انواع شناورها، ناوها، ناوهای جنگی و زیردریایی‌ها را دارد و ساخت ناو هواپیمابر هم از این قاعده مستثنی نیست.




**دریادار سیاری: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد

امیر دریادار حبیب الله سیاری  فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ساخت ناوهواپیمابر و به کارگیری آن در دریاها گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود و قطعا در آب های آزاد دنیا نیاز به ناوشکن وجود دارد و بحث ساخت ناوهای بزرگتر مطرح است.





**دریادار خادم بیغم: نیازی به ناوهواپیمابر نداریم

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم  در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی ایران در ساخت ناو هواپیمابر اظهار داشت: چرا فکر می‌کنید که ما نیاز به ناو هواپیمابر داریم و قصد ساخت آن را داریم؟ ما متناسب با سیاست دفاعی کشور گام بر می‌داریم و سیاست دفاعی نیروهای مسلح مبتنی بر بازدارندگی است. یعنی دشمن را طوری جای خود بنشاند که به خود اجازه حمله را ندهد و این سیاست ماست و باید نیروهای مسلح بسیار قوی داشته باشیم تا بتوانیم این دکترین را اجرا کنیم.




چرا


چرا



وی افزود: نیاز نیست که امکاناتی را درست کنیم که برای مناطق دوردست و در یک حجم وسیع برای این کار  یک نیروی انسانی گسترده نیاز باشد. همان‌طور که آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کنند و نتایج فاجعه‌بار آن را می‌بینیم؛ اگر نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه نباشند، امنیت بهتر برقرار می‌شود و امنیت می‌تواند از سوی کشورهای منطقه تأمین شود .
 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امنیت خود را تأمین کرده و قصد تهاجم ندارد و منافع خود را در آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر دنبال نمی‌کند، لذا نیازی به ناو هواپیمابر ندارد و سرمایه‌اش را روی تجهیزاتی می‌گذارد که متناسب با تفکر دفاعی خود و متناسب با بازدارندگی است و ساخت ناو هواپیمابر در دکترین جمهوری اسلامی نقشی ندارد. 



 در 5 ماهه گذشته ماکت ناو هواپیمابر "یو اس اس جان نیمیتز" ساخته شد و در دل خلیج فارس در رزمایش پیامبر اعظم (ص) منفجر شد و این انفجار نشان داد جمهوری اسلامی ایران توانایی تاکتیکی بالایی در ساخت، ردیابی و انهدام انواع شناورهای غول‌پیکر دریایی دارد.



**سرلشکر ایزدی: رزمایش پیامبر اعظم9 نمونه‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح بود

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رزمایش پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام ماکت ناو هواپیما بر در تنگه هرمز اظهار داشت: این اقدام نمونه کوچکی از توانمندی‌های نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف بود و در صحنه با قدرت و اقتدار نقش آفرینی خواهد کرد.  

چرا





**سرلشکر جعفری: پیام رزمایش پیامبر اعظم 9 (ص) بازدارندگی است

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.



چرا


چرا

فرمانده کل سپاه با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.



 دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و شناورهای غول‌پیکر همچون ناو هواپیمابر برای اهداف تهاجمی ساخته می‌شود و لذا نیازی به تجهیزات نظامی تهاجمی همچون ناو هواپیمابر ندارد و لذا به همین دلیل است که ناو هواپیمابر نمی‌سازیم.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۱:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
نیاز نداریم خخخ پس چرا کشتی باری رو تبدیل به ناو هواپیما بر کردیم..هواپیما ندارین که هواپیما بر داشته باشیم...هیییییی
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۹:۵۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آخه مگرماجنگنده داریم که ناوهواپیمابربسازیم اسب رانگرفته دنبال آغول است ایران بایداول دنبال خریدجنگنده باشه اگرپول داشته باشیم که نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۹:۳۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
باشه قبول داریم ؟پس چراجنگنده خریداری نمیکنیدیاشایداین هم لازم نیست کمبودهای زیادی توکشورداریم خریدجنگنده اورژانسی است همتون اینومیدانیدبیش از50سال است ازعمرجنگنده های کشورمامیگذردنه تلاشی برای خریدمیکنیدنه بایک کشورشریک میشویددرداخل ایران بسازید تمام تجهیزات مادرموشک تمام شده جنگ فقط موشک نیست هرکشوری نیروی هوائی قوی داردحرف اول رامیزندالان موقع اف4نیست نسل 5تولیدمیشود
Iran (Islamic Republic of)
Pouyan
۲۳:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۹
ما هم باید مثال بعضی از کشورهای دنیا که ناو هواپیمابر را دارند ،در آن لیست باشیم کن با اقتدار بگویم من ایرانی هستم گرچه الان هم همین جمله را میگویم ولی خیلی خوب میشد اگر کشورم ناو هواپیمابر داست
Iran (Islamic Republic of)
ایکس
۲۳:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام.عزیزان فقط بدونید،موشک؛یک پوشش برای سلاح اصلی نیروی نظامی ما هستش.یا حق و من الله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
بايد براى دفاع ساخته شه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۴:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ای کاش یک کشتی هوایپمابر می ساختیم که امریکا بترسد
Germany
مهران
۱۲:۲۸ ۲۵ تير ۱۳۹۷
ساخت ناو هواپیما بر یک چیز است و تجهیز آن از هر نظر چه سیستم های دفاعی و چه تامین هواپیما ها چیز دیگر همچنین داشتن اسکورت به یک ناو گروه مجهز احتیاج دارد در غیر این صورت هر ناو هواپیما بری بسیار آسیب پذیر میشود ....البته ما احتیاج به چنین ناو های عظیم در هزینه ای نداریم اما چنانچه بتوانیم ناوهای هواپیمابر بری طراحی کنیم که کوچک باشند و تنها قادر به عمل یک اسکاتران چهار و پنج جنگنده و پهباد ها عملیاتی باشند هم سرعت خوبی خواهند داشت و هم نقش پشتیبانی ناو گروه ها را تامین خواهند کرد دقیقا برعکس آنچه یک ناو گروه نقش اسکورت یک فرودگاه عظیم سیار را که باید انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
واقعاً باعث افتخار ماست که کشور ما این توانمندی را دارد که یکی از پیچیده ترین سازه های ساخته شده توسط بشر را تولید
کند
United States of America
مهدی دانه چین
۱۸:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من خیلی لازم داریم.هم برای امنیت خودمون و هم متحدامون.پولش هم هست.تکنولوژی هم دست بچه های خودمونه.فقط مشکل توی سوخت هسته ای هست که اونم اگه بخوایم میتونیم بسازیم.
این کارا فقط عشق به وطن میخواد،ن چیز دیگه ای
Netherlands
ایوب
۲۲:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ای کاش ناو هواپیمابر بسازیم و جنگنده قاهر روی اون بنشیند و پرچم ایران بر فراز آن به اهتزاز در بیاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام دوستان اولن ما نمیتونیم بسازیم نه آنکه بلد نباشیم سرمایش نداریم چند میلیارد دلار هزینه ناو هواپیمابر میشه در حالی که بودجه ارتش ما شش میلیارد دلاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اشکان
۲۲:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۶
تعداد ناو هواپیما بر در دنیا کم است و نیازی هم به آن نیست، با وجود موشک های قاره پیما چه نیازی به ناو با آن همه هزینه هست ؟ کار ناو حمل چند تا هواپیما است ، چون در قدیم هواپیما ها نمی توانستند مسیر طولانی بروند و باید آنها را به صورتی آسیب پذیر مثلن میاوردن، روسیه موشک های قاره پیمای رادار گریزی دارد که هر یک عدد آن شهری به اندازه نیو یورک را ویران می کند و در عرض چند ثانیه هم به نیویورک میرسد این موشک اتمی هم نیست ، چیزی که آمریکا ندارد و امریکا از روسیه می ترسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
درود بر ایران و ایرانی ها
Germany
علی عبدالکریمی
۱۷:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۶
سلام علیکم، نداشتن ناو هواپیما بر را با توجه به نقش امنیتی جمهوری سلامی در مرزهای دریایی بین المللی اقیانوس هند نمی توان توجیه کرد. بنا بر مخاطرات به وجود آمده در گذشته در مسیر آبراه های تجاری این منطقه و دست گذاشتن رژیم توسعه طلب اسرائیل روی کانال سوئز و دریای مدیترانه، و مقایسه با شرایط کشور هند انجام این پروژه منطقی به نظر می رسد.
United States of America
مرتضی
۱۲:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
عه کی میگه ما نمی تونیم ما می سازیم خوبشم میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من ناو هواپیمابر برای ایران الزاميست درسته که ایران کشور متجاوزی نیست و تمامی جزایر برای ایران کار ناوهواپیمابر را انجام میدهد اما به نظر من در زمان بحران نیاز میشود زمانی که ما با کشور هايي که از دسترس خارج و هوا پیما های ما قادر به حرکت تا آن کشور را نداشته و ما برای سر کوب کردن و از بین بردن پایگاه های نظامی آن کشور نیاز به حمله هوایی داریم. من به جرئت می توانم بگويم الان نیروی دریایی ایران از نیرو دریایی رژیم سهیونیستی و آمریکای ملعون بسیار قوی تر است شما در درگیری های دریایی می توانید این مقوله را کاملا مشاهده کنید، من از تک تک عزيزاني که از خانواده دور اند و برای عزت شرف و ناموس کشور میجنگند بسیار تشکر میکنم. و همچنین من به جرئت میگویم راه ما راه حسین است تنها یک شعار نیست بلکه ما میتوانیم کاملا واضح این شعار را حس کنیم و ببینیم. خسته نباشی تکاور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
کشور هایی رو که قرار باشه بزنیمشون در تیرس موشک های ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من ناو هواپیمابر برای ایران الزاميست درسته که ایران کشور متجاوزی نیست و تمامی جزایر برای ایران کار ناوهواپیمابر را انجام میدهد اما به نظر من در زمان بحران نیاز میشود زمانی که ما با کشور هايي که از دسترس خارج و هوا پیما های ما قادر به حرکت تا آن کشور را نداشته و ما برای سر کوب کردن و از بین بردن پایگاه های نظامی آن کشور نیاز به حمله هوایی داریم. من به جرئت می توانم بگويم الان نیروی دریایی ایران از نیرو دریایی رژیم سهیونیستی و آمریکای ملعون بسیار قوی تر است شما در درگیری های دریایی می توانید این مقوله را کاملا مشاهده کنید، من از تک تک عزيزاني که از خانواده دور اند و برای عزت شرف و ناموس کشور میجنگند بسیار تشکر میکنم. و همچنین من به جرئت میگویم راه ما راه حسین است تنها یک شعار نیست بلکه ما میتوانیم کاملا واضح این شعار را حس کنیم و ببینیم. خسته نباشی تکاور
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من ناو هواپیمابر برای ایران الزاميست درسته که ایران کشور متجاوزی نیست و تمامی جزایر برای ایران کار ناوهواپیمابر را انجام میدهد اما به نظر من در زمان بحران نیاز میشود زمانی که ما با کشور هايي که از دسترس خارج و هوا پیما های ما قادر به حرکت تا آن کشور را نداشته و ما برای سر کوب کردن و از بین بردن پایگاه های نظامی آن کشور نیاز به حمله هوایی داریم. من به جرئت می توانم بگويم الان نیروی دریایی ایران از نیرو دریایی رژیم سهیونیستی و آمریکای ملعون بسیار قوی تر است شما در درگیری های دریایی می توانید این مقوله را کاملا مشاهده کنید، من از تک تک عزيزاني که از خانواده دور اند و برای عزت شرف و ناموس کشور میجنگند بسیار تشکر میکنم. و همچنین من به جرئت میگویم راه ما راه حسین است تنها یک شعار نیست بلکه ما میتوانیم کاملا واضح این شعار را حس کنیم و ببینیم. خسته نباشی تکاور
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
ترکیه و عربستان در این حد نیستند که!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
آقا اگه می تونید ناو هواپیمابر بسازید پس این کار رو بکنید چون خود این کار باعث میشه که یک نیروی بازدارنده ایجاد شود تا که هیچ کشوری از جمله عربستان و ترکیه جرات نکنه که با ایران وارد جنگ بشه .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
ذرود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
این قاهر 313 چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سرعت حرکت ناو هواپيما بر خيلي پايينتر از ناوشکنهااست. و در برابر هجوم گسترده از جهات مختلف آسيب پذيره، مثل يک پادگان هوايي شناوره ، اگه فرض کنيم که مثل يک جزيزه تعدادي ادوات نظامي را در خودش جاي داده باشه البته جزيره اي که روي آب هست ولي ريشه ندارد يعني زيرش خاليه که ميشه از زير ناو هم بهش آسيب زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
واقعا اگه می تونید بسازید تا ما جز کشورهای دارای ناو هواپیما بر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من......................................................................
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۹:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
تا میتوانید زیر دریایی های متوسط و کوچک بسازید که اسمش وحشتی در دل هر کشتی جنگی است
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بسازید ناو هواپیما بر رو
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ایران باید ناو پهپادبر بسازه اگر زیردریایی پهپادبر بسازه که خیلی خیلی توپ میشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۸:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
هوایی مهمتره.
Iran (Islamic Republic of)
شاهین از پارس اباد مغان
۱۷:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
نیاز نیست که ساخته بشه.بنابر گفته مسئولان کشور برای بازدارندگی نظامی باید چیز هایی ساخته بشه که ناو هواپیما بر جزو اون نیست.چون برای اهداف نظامی دور دست کاربرد داره و در خلیج فارس جزایر به عنوان ناو هواپیما بر هستند خودشون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من ایران باید همچین سلاح هایی رو داشته باشه منظورم سلاح های بسیار قوی و بروزه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مابایدنیازهای اینده کشورمون رو درنظربگیریم بخصوص حمایت ازدوستانمون وهمینطورمنافعمون درنقاط دوردست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ای کاش بمب هسته ای و ناو هواپیمابر هم داشتیم دشمنان ملت و کشور ما همه اینها را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بمب هسته ای یک ضرورت است
اگر اسراییل ایران را تهدید اتمی کند چه چیزی جز بمب اتمی میتواند آنرا متوقف کند؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
اسراییل و امریکا میدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکند موشک هامون رو دست کم نگیرید و از هیچ چیز نترسید در ضمن اگر بمب اتمی هم شلیک کنند شکارچیان این مرز مانند سامانه اس 300 و سامانه قدرتمند باور 373 جلویشان را میگیرد دوست عزیز شما هم به جای جو سازی اشتباه به خودت نگاه کن و ببین که در چه کشوری زندگی می کنی ما مرد جنگیم و به زودی در منطقه اسراییل وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
اگه اسراییل یک موشک به سمت ایران شلیک کنه موشک دفع و بعد نابود میشه اصلا احتیاجی به بمب اتم نیست وقتی هزارتا موشک بخوره به اسراییل دیگه چیزی ازش نمونه کاراییش عین بمب اتم است
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ایران توانایی ساخت راداره اما هزینه ی بسیاری دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۴:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ساخت ناو خودش قدرت نمايي و ابهت نظامي رو در خليج فارس به اعراب نشون ميده زور وبازو رو نشون ميده تا جرات جسارت به ايران را نداشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
نیاز نداریم اصلا جمله درستی نیست اینجور باشه موشکم نیاز نداریم باید ب عواقب این موضوع فکر کنیم مثلا داشتن ناو هواپیما بر اولا اقتدار نظامی مارو میرسونه دوما اگه ما بخوایم در صحنه بین الملل حضور داشته باشیم حتما لازمه با این ناوشکنا ک نمیشه اقتدار نشون داد ما باید ب سمت ساختن پیشرفته ترین محصولات نظامی بریم تا انشالله اولین صادر کننده اصلحه دنیا بشیم صنعتی ک الان هم قدرت سیاسیو هم نظامی و هم اقتصادی باهاش میاد ک کسی نتونه فکر تحریم ما رو هم ب ذهنش بیاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
برادر من اگر تحریم کنند قرار نیست ما حمله کنیم بعدشم شما سابقه های ناو ها جماران و البرز و سبلان را در زمینه های بین المللی نادیده گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
راستی پدر صلواتی ما ک سوخت 20%نداریم !!!پس نمیت نیم بسازیم بنظرم بخرید و مهندسی معکوس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چرا سوخت بیست درصد برای دانشگاه تهران تولید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ناو هواپیمابر و زیردریایی های غول پیکر نیاز به سوخت اتمی با غنی سازی 90 درصد دارن که متاسفانه ما نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
غنی سازی برای تولید برق 3،5 درصد است نه 90 درصد
90 درصد برای ساخت بمب اتم است اطلاعاتتون رو قوی کنید بعد نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
دورد بر ایران و رهبری عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
كيه گفته روسيه نمي توانه چنين كار انجام بده روسيه قوي تيرين كشور دنيا در تكنولوژي نظامي است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
کشور ایران باید ازنظر نظامی به حدی قوی باشد تا کسی جرات نکند چپ نگاه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
اول هواپیما بسازیم بعد ناو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ساختیم قاهر 313 را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
وقتی ما هنوز هواپیمایی نداریم که روی ناو بشینه اونوقت ناو هواپیمابر میخوایم چیکار؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
عزیز من قاهر313 را فراموش کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ناو هواپیما بر برای قوای محرکه خود نیاز به راکتوری داره که با پلوتونیم و یا اورانیوم بالای 20 درصد غنی شده کار کنه که این حق از ما گرفته شده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چرا همه فکر میکنن راکتور تولید برق اورانیوم 20 درصد میخواد اینجوری نیست برای تولید برق غنای کمتر از 4 درصد کفایت میکنه الان تمام راکتورهای تولید برق جهان دارن با غنای کمتر از 4 درصد کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
کدوم ناوهواپیمابر هست که نیروش رو از راکتور اتمی نگیره؟
فرضا ناوهواپیمابر هم ساختیم بعد چه هواپیمایی میخوایم روش بزاریم؟
یه نمونه از توانمندی های دفاعی ایران که تانک ذوالفقار هست چند ساله ساخته شده اما به طور انبوه وارد خدمت نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ماکت قاهر 313 هست جانم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من که دلیل قانع کننده ای بودش چون ایران تنها قصد دفاع از مرز و بوم خودش رو داره و معمولا از این ناوها برای حمله های برون مرزی استفاده میشن که ایران به چنین چیزی لازم نداره ... در ضمن بدونین که این ناوها آسیب پذیرن و اگه دشمن به شما حمله کنه ضررهای جبران نشدنی زیادی در پی داره ... ایران همیشه پتانسیل ساخت این ناوها رو داره ... هر چند وجود یک ناو در خلیج همیشه فارس بد نیست ولی در نبودش هم چیزی عوض نخواهد شد ... ایران میتونه جت های خودش رو از خاک خودش برای دفاع بلند کنه ....

زنده بد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من ناو هواپیما بر به هیچ دردیم نخوره میتونه یکی از نشانه های قدرت نظامی باشه
Iran (Islamic Republic of)
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
۱۰:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سوره در شرق مديترانه، عراق، غزه ، يمن. اينها همه ناوهاي ثابت ما هستند كه در آنها كلي تجهيزات نظامي دفاعي داريم. لذا نياز يه ناو نداريم. چون ناو براي حمله است و نه براي دفاع
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
باسلام
تا وقتی ایران عزیز پر از غواص است احتیاجی به ناو هواپیمابر نیست.
این هفته همزبان با شهادت امام جعفر صادق(ع) شهرستان زرند کرمان میزبانی یکی از شهدای غواص است که پیکر پاک و مطهرش به آغوش خانواده بر می گردد. جای همتون خالی، شهرمون حال و هوای عجیبی دارد.
اللهم الرزقنا الشهاده فی سبیلک
-
شنتیا آنتی اسراییل
۱۰:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
تکنولوژیشو داریم اینکه روسیه نمی تونه بسازه دلیل بر عدم توانایی ما نیس مخ ایرانی جزو بهترین مخای دنیاس- تحقیقات اینو نشون داده
United States of America
محمد
۱۷:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بیشتر ناوهای هواپیمابر از سوخت هسته ای برای تامین نیرو استفاده میکنن،آیا ایران میتونه راکتور هسته ای رو یه کشتی بسازه؟
اگر ساخت میخواد چیکار کنه؟کدو هواپیمای جنگنده میخواد روش بشینه؟هر هواپیمایی که نمیتونه فرود بیاد و بلند بشه
فک نکنم اف4،اف5،اف14های ایران بتونن این کارو بکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
قاهر 313 برای ناو ساخته شده و قابلیت فرود روی اون رو داره...
البته سوخت ناو اورانیوم غنی شده بیشتر از 20 درصد میخواد که متاسفانه نداریم :|
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
دوست عزیز اف14 میتونه تازه میگن که 400 جنگنده جدید از چین و روسیه سفارش دادن اونا رو هم حساب کن
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۰:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بهترین دفاع حمله است باید نیروی قویتر و بزرگتر رو در اختیار داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
من هم حرف این دوست عزیز رو قبول دارم اگه ما تو خاک خودمون دفاع کنیم خیلی آسیب میبینیم تازه اگه ناو هواپیما بر بسازیم به آمریکا دسترسی داشته باشیم دیگه سران آمریگا اینقدر ساده از گزینه نظامی علیه ما نام نمیبرن ولی چیزی که مشخصه .ما برای ساخت ناو هواپیما بر به دانش و زمان بیشتری نیاز داریم و ان شالله هرچه زودتر هم ناو های جنگی خودمون رو به سیلوهای عمودی موشک انداز تو کار در نا وجنگی مجهز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۱۵:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
وقتی که میشه با قایق های کوچک و پرنده این غول بی شاخ و دم را از پای در آورد چرا باید پولمون را هدر بدهیم؟؟
Germany
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
باید بسازیم برای خلیج فارس تا دشمن سکته کنه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
ناو هواپیما بر هیچ کشوری برای سواحل خودش نمیسازه آمریکا هم با این تکنولوژیش میدونه اگر بخواهد باایران در گیرشه باید ناوهاشو از خلیج فارس ببره چون براحتی زده میشود
Iran (Islamic Republic of)
صابري
۰۹:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
زنده بادايران و ايراني
سلام بردلاورمردان جمهوري اسلامي ايران
Iran (Islamic Republic of)
milad
۰۹:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
درود بر ایران و ایرانی ها
Germany
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
اتفاقا برای من اصلا سوال پیش نیومده بود چون به توانمندی کشورمان اطمینان کامل دارم
Kazakhstan
msg313
۰۹:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
درست کردن ناو هواپیمابر نیاز به بالا ترین سطح تکنولوژی داره . که تو ایران هنوز به اون سطح نرسیدیم حتی روسیه هم ناو هلکوپتر بر جدید خودشو از فرانسه خریده . ولی انشاالله تو اینده ی نزدیک ما هم می تونیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سلام
روسیه توانایی ساخت ناوهلیکوپتر بر را دارد اما در بعضی مواقع زمان خیلی مهم است و باید به دست کشوری دیگر ساخته شود. تو که میگی ندارد پس روسیه چطور تا سال 2035 میخواهد یک ناو هواپیمابر بسازد؟؟؟ تازه ماکت آن هم در نمایشگاه آرمی 2015 نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۷:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
چی میگی؟ روسیه قدرت برتر نظامی دریاییه بره از فرانسه ناو هلیکوپتر بر بخره . ایران خودش ناو هلیکوپتر بر تولید کره مثل دماوند.
Iran (Islamic Republic of)
msg313
۰۹:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اقا شما جواب خودتو دادی گفتی تا سال 2035 که میشه 20 سال دیگه . تازه تا اون موقع با این رشدی که ما داشتیم میتونیم هم ناو هواپیما بر بسازیم هم هلکپتربر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
اگر توان ساخت داريم اين مهم را نيز انجام دهيم چرا كه هم باخود اشتغال مي آورد و هم جوان در اين عرصه تجربه هاي بسيار خوبي بدست مي آورند و هم ضريب امنيت خود و دوستانم را زياد مي كنيم
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۱۵:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
این کار مستلزم هزینه ای زیاد است که با شرایط امروز اصلا نیازی نیست اگر دشمن حمله کرد سریع ناو های اونها را به غنیمت می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
خوب حالا که ساختیم بعد هوا پیماشو از کجا بیاریم بزاریم روش؟؟؟
آخرین اخبار