چگونه بفهمیم خدا ما را دوست دارد یا ندارد؟

یك استاد برجسته اخلاق و عرفان حوزه‌های علمیه قم، روشی را بر اساس فرموده حضرت امیر مؤمنان، علی علیه‌السلام به ما نشان می‌دهد كه بدانیم آیا خدا ما را دوست دارد یا ندارد؟

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله صلواتی، استاد پیشكسوت و برجسته اخلاق و عرفان حوزه‌های علمیه گفت: در كتاب تحف‌العقول، فرمایشات فراوانی از ائمه معصومین علیهم‌السلام گردآوری شده است. در این كتاب، روایتی از امام جواد علیه‌السلام نقل شده كه می‌گوید: مردی خدمت امام نهم رسید و گفت: مرا سفارش كن. حضرت فرمودند: عمل می‌كنی؟ گفت: بله، عمل می‌كنم. تا اینجای روایت، معلوم است كه انسان چیزی را كه می‌داند، باید به آن عمل كند و تا وقتی عمل نكرد، آن علم، ارزشی ندارد. حضرت در ابتدا توصیه‌هایی به صبر و بردباری در امور فرمودند و سپس در آخر گفتند: و بدان! كه تو هیچ گاه از دید خداوند دور نیستی. ببین چه می‌كنی؟

این استاد برجسته اخلاق افزود: روایتی دیگر از فرمایشات امیرالمومنین علی علیه‌السلام هست كه می‌فرماید: اگر كسی می‌خواهد بداند نزد خدا چه منزلتی دارد، ببیند خدا نزد او چه منزلتی دارد. اگر خدا پیش او ارزش و منزلت دارد، او هم در پیشگاه خدا مقام دارد.

آیت‌الله صلواتی اظهار داشت: اگر انسان در هنگام معصیت، جانب تقوا را رعایت كرد و حرف خدا را گوش داد، معلوم است كه نزد او منزلت و مقام دارد؛ وگرنه اگر مقید نبود و مطابق با هوای نفس قدم برداشت، باید بداند كه چون خدا نزد او جایگاهی ندارد، او نیز در پیشگاه پروردگار، ارج و قربی ندارد.



منبع: خبرگزاری حج


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیکو
۱۹:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
من هر بار میخوام کار خوبی کنم خراب میشه..بنظرتون این نشانه این نیست که خدا دلش نمیخواد آدم خوبی باشم؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۳:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
مفید بود،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۶:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
ممنون .خییییلی مفید بود
آخرین اخبار