خواب مطلق یا زندگی دوباره

بیهوش شدن برای جراحی‌ها می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در اتاق عمل خطر ساز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عمل جراحی دردناک است و این درد را باید به طریقی از بین برد، بیهوشی با کم کردن درد بسیار در حین جراحی، کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی کرده و موجب شده است تا بتوانیم اعمال جراحی را به راحتی انجام بدهیم. با این حال بیهوشی ممکن است با مشکلاتی برای بیمار همراه باشد.

علائم بعد از بیهوشی 
گلو درد ، حالت تهوع‌، احساس گیجی، لرز، سردرد، خارش ، کمر درد، گیجی و اختلال حافظه، عفونت ریه، اختلال ادراری، درد عضلانی که این علائم هم بعد از بیهوشی و پس از بی‌حسی رخ می‌دهد. 

قاسم قارون متخصص بیهوشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ یک از بیماران نمی توانند مواد بیهوشی را قبول نکنند. 

باید تصور کرد یک خانم مسن با بیماری‌های مختلف در خیابان در سانحه‌ای دچار شکستگی ناحیه پا می‌شود و بیمار به طور حتمی باید جراحی شود. پس هیچ یک از پزشکان بیهوشی نمی‌توانند بگویند که خانمی با این سن نمی‌تواند جراحی شود. 

وی افزود: این هنر و تکنیکی است که یک پزشک بیهوشی می‌تواند استفاده کند یعنی در انتخاب داروهای بیهوشی مهارت‌های خود را نشان دهد که این بیمار را سالم و زنده به همراهانش تحویل دهد.

قاسم قارون افزود: در خارج از کشور بسیاری با مشکلات پزشکی و سنی برای جراحی کیسه‌ صفرا از ناحیه نخاعی بی‌حس شده و به خاطر اینکه بسیار باعث ناراحتی نشود از داروی آرام بخشی استفاده کردیم تا در آرامش جراحی صورت بگیرد. و ما فردی که دچار این نوع بیماری شده بود را سالم و بیدار تحویل بستگان دادیم. 

قبل از بیهوشی داروها را امتحان کنید 
پزشکان باید قبل از هر بی‌هوشی و بی‌حسی دارو را بر روی فرد تست کنند تا متوجه شوند که بیمار حساسیت دارد یا خیر. چون در برخی از افراد ظرفیت دفاعی به دلیل استرس، تغذیه و زیست محیطی پر می‌شود و امکان دارد فرد را به خطر بی اندازد. 

حساسیت و فوت در هنگام بیهوشی سن خاصی ندارد و امکان این نوع حساسیت دارویی در همه افراد و در همه سنین رخ می‌دهد. 

گزارش از زهرا کرمانی 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.