رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه صربستان:

با هر گونه افراط و خشونت مخالفیم/آمادگی تهران برای توسعه روابط اقتصادی با بلگراد

رییس جمهوری گفت: همه کشورها باید برای تبدیل شدن دنیای امروز به جهان عاری از خشونت و افراطی گری تلاش کنند.

با هر گونه افراط و خشونت مخالفیم/آمادگی تهران برای توسعه روابط اقتصادی با بلگرادبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز سه شنبه در دیدار با «ایوتستا داچیچ» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با افراط و خشونت در هرکجا مخالف است و فاصله قومیت ها و افراطی گری، به استقرار آرامش و امنیت کمک نمی کند.

رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات ایران با ۶ کشور و دستیابی به توافق در موضوع هسته ای، تصریح کرد: این مذاکرات نشان داد که سایر مشکلات منطقه ای و بین المللی را نیز می توان در چارچوب منطق و از طریق میز مذاکره حل و فصل کرد.

روحانی سپس آمادگی کشورمان برای توسعه روابط بویژه در عرصه اقتصادی با صربستان را خاطرنشان ساخت و ضمن تاکید بر فعالیت کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور، اظهار داشت: مناسبات تهران- بلگراد باید در عرصه های علمی، فرهنگی و گردشگری بویژه با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی دو کشور گسترش یابد.

«ایوتستا داچیچ» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی را یادآور شد و خواستار یافتن راه های جدید همکاری در زمینه فرهنگ، علوم، آموزش و گردشگری شد.

وی با اشاره به احترام ملت و دولت کشورش به ملت و فرهنگ ایران، بر به فعلیت رساندن همه ظرفیت های بالقوه و ایجاد روابط سالم و دوستانه تاکید کرد و گفت: صربستان در حوزه انرژی و منابع نفت و گاز نیز خواهان همکاری با ایران است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران آرامش رابه کشورهاآورده
آخرین اخبار