کاهش سن ابتلا به سرطان معده

هم‌اکنون سن ابتلا به سرطان معده در ایران کاهش پیدا کرده است.

حسین فودازی، عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه سرطان معده شایع‌ترین و کشنده‌ترین سرطان در ایران است، اظهار کرد: سرطان معده، شایع‌ترین سرطان در بین آقایان محسوب می‌شود همچنین این نوع سرطان، دومین سرطان شایع پس از سرطان سینه در بین خانم‌ها به شمار می‌رود، این نوع سرطان در بین هر دو جنس کشنده خواهد بود.

وی افزود: شیوع سرطان معده در ایران در حالی است که این نوع سرطان، ششمین علت مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود سن ابتلا به این نوع سرطان نیز در ایران کاهش پیدا کرده است. سرطان معده به طور معمول در دهه 6 و 7 زندگی افراد بروز می‌کند اما در ایران بروز این نوع سرطان به دهه‌های چهار و پنج زندگی افراد رسیده است.

عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در خصوص علت بروز سرطان معده بیان کرد: هم‌اکنون عوامل زیست محیطی و تغذیه‌ای در بروز سرطان معده تاثیر می‌گذارد استفاده فراوان از کنسروها، مصرف غذاهای نمک سود شده و حاوی ترانس آمین و نیتروزامین بالا می‌تواند در بروز سرطان معده میان افراد موثر واقع شود. 

فودازی ادامه داد: مصرف فراوان فست فودها نیز می‌تواند سبب بروز سرطان معده شود علاوه بر آن مصرف آب ناسالمی که در برخی مناطق ایران وجود دارد، نیز فرد را به سرطان معده مبتلا می‌کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار