در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

تفاهم‌نامه با بیمه ساچه یک‌ساله است/ اجرای یادداشت‌تفاهم طی 3 ماه آتی

یک مقام مسئول گفت: یادداشت تفاهم‌نامه چهارجانبه با بیمه صادراتی ساچه ایتالیا یک ساله بوده که قابل تمدید است.

سعید خانی اوشانی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه با شرکت بیمه ساچه ایتالیا اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه کمک می‌کند بانک‌های بزرگ از جمله مدیو بانک ایتالیا اعتباراتشان را به کلیه پروژه‌های تولیدی و زیربنایی ما اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین المللی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: همچنین به واردات تجهیزات و ماشین‌آلات برای اجرای پروژه‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توافق‌نامه، طی 3 ماه آینده این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود که رقم این قرارداد 2 میلیارد یورو است.

اوشانی گفت: یادداشت تفاهم‌نامه با بیمه ساچه یک ساله بوده که قابل تمدید است.

گفتنی است؛ تحریم‌ها علیه ایران از 9 سال پیش و با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان آغاز شد. در آغاز، تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌های برخی شرکت‌های ایرانی و محدودیت برخی معاملات مالی و تجاری بود اما از دو سال پیش تاکنون حتی انتقال پول میان بانک‌های اروپایی و موسسات اعتباری و مالی ایران ممنوع شد که این امر، بیش از هر چیز به صادرات کشورهای اروپایی به ایران لطمه زد.

شرکت بیمه صادراتی ساچه ایتالیا سال گذشته در گزارشی از تاثیرات منفی تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که صادرات ایتالیا متحمل بیش از 15 میلیارد یورو زیان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار