هموند: توافق ایران، توافقی خوب است/ از عملیات عربستان در یمن حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه انگلیس در عین خوب توصیف کردن توافق هسته‌ای، گفت لندن نگرانی همپیمانان خود را در خلیج فارس درک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس، درگفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العربیه درباره توافق هسته ای با ایران و دغدغه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مورد عملکرد ایران، تاکید کرد:« پیش از همه چیز توافق هسته ای که با ایران منعقد شد، یک توافق خوب است و من مطمئنم که سلاح هسته ای دور از دست ایران قرار دارد و این مساله همیشه هدف اصلی توافق هسته ای با ایران محسوب می شده است.»

وی افزود:« با این حال ما نگرانی شرکا و همپیمانان مان در حوزه خلیج(فارس) نسبت به عملکرد ایران را درک می کنیم. از این رو تاکید می کنم که در کنار شرکا و همپیمانان مان قرار داریم و از امنیت و ثبات منطقه ای آن ها در برابر هر گونه تهدیدی حمایت می کنیم.»

فلیپ هموند در بخشی دیگر از سخنانش گفت کشورش مداخله نظامی در یمن و تلاش برای جلوگیری از وقوع یمن در یک بحران انسانی را درک می کند.

هموند خاطرنشان کرد: ما از ائتلافی که رهبری آن را عربستان سعودی بر عهده دارد حمایت می کنیم و از طریق توافق های بلند مدتی که میان عربستان و انگلیس منعقد شده ، به حمایت از نیروی هوایی عربستان ادامه می دهیم؛ با این حال باید راه حلی سیاسی و دائمی برای بحران یمن ارائه شود تا از امنیت شبه‌جزیره عربی نیز حمایت به عمل آید.

وی اضافه کرد:« باید همه تشکل های سیاسی یمنی و از جمله حوثی ها در مذاکرات ملی مشارکت داشته باشند. این امر محقق نخواهد شد مگر زمانی که تاثیر خارجی و حمایت از گروه های مسلح متوقف شود.»

وی در ادامه گفت: ما علت مداخله ائتلاف در بحران یمن را درک می کنیم ، اما باید همه طرف ها بر سر میز مذاکره حاضر شوند و در راستای این مساله باید همگی تلاش کنیم جلوی وقوع فاجعه انسانی در یمن شویم؛ زیرا سقوط یمن باعث می شود برای یک نسل یا بیشتر در شبه جزیره عربی بی ثباتی ایجاد شود و این به مصلحت هیچ کس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار