سجادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همایش جبهه پیروان 29 مرداد برگزار می‌شود/ شرایط ائتلاف اصولگرایان با نزدیکان احمدی‌نژاد

سخنوی جبهه پیروان گفت: از باهنر خواسته شده تا پیگیری‌های لازم را برای تعامل با تمام اصولگرایان انجام دهد تا شورایی تشکیل شده و همه اصولگرایان را تحت پوشش قرار دهد.

اصولگرایان باید از منافع شخصی و حزبی دست بردارندسیدکمال سجادی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات اعضای جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس دهم که اسفند امسال برگزار می شود، اظهارداشت: تا امروز مذاکرات متعددی میان احزاب اصولگرا مانند حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری صورت گرفته و بزرگان اصولگرا در راستای تلاش برای دستیابی به وحدت برای انتخابات مجلس دهم با گروه‌های مرجع این جریان مانند اعضای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ملاقات کرده‌اند.

** تلاش جبهه پیروان برای شکل‌گیری وحدت در اصولگرایان

وی با تاکید بر لزوم تعامل بیش از پیش اصولگرایان با یکدیگر در آستانه انتخابات مجلس دهم گفت: جبهه پیروان در راستای وحدت قطعا تلاش خواهد کرد تا با تشکیل یک شورای هماهنگی، همه اصولگرایان تحت پوشش این شورا قرار بگیرند و انسجام بایسته و شایسته در این جریان شکل بگیرد.

این عضو جبهه پیروان با بیان اینکه تجربه نشان داده هرگاه اصولگرایان انسجام و اتحاد داشته‌اند، نتیجه خوبی کسب کرده و در مقابل، هر زمان که وحدت نداشته‌اند شکست خورده‌اند، افزود: وحدت و همگرایی برای پیروزی در انتخابات دور دهم مجلس یک امر ضروری بوده لذا اصولگرایان باید اختلافات بین فردی، منافع شخصی و سلیقه‌های حزبی را کنار بگذارند تا فرصت خدمت در مجلس را از دست ندهند.

** جریان رقیب هم به دنبال وحدت است

وی اضافه کرد: طبیعتاً جریان رقیب اصولگرایان هم در آستانه انتخابات، موضوع انسجام و وحدت را دنبال می‌کنند اما لزوم تعامل در میان اعضای جریان اصولگرایی به این دلیل که دارای طیف‌های زیادی است، بیشتر دیده می‌شود.

سجادی با بیان اینکه گروه‌های مرجع اصولگرا مانند جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین به عنوان نقاط اتکای اصولگرایان برای این جریان به حساب می‌آیند، تصریح کرد: علاوه بر این، مبانی اسلام و انقلاب، قانون اساسی، اعتقاد به آرمان‌های امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری از جمله زیرساختهای مشترک هستند که قطعا باعث انسجام و همگرایی اصولگرایان خواهند شد.

** شرایط ائتلاف اصولگرایان با نزدیکان احمدی‌نژاد

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره  احتمال ائتلاف اصولگرایان با افراد نزدیک به احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق گفت: پیش‌بینی خاصی در مورد تحرکات احمدی‌نژاد و اطرافیان وی وجود ندارد، البته برخی از افرادی که در کنار رئیس‌جمهور سابق کار می‌کردند به اصولگرایان بسیار نزدیکند لذا ما از پیوستن افرادی که از خط احمدی‌نژاد جدا و به گرایش اصولگرایی نزدیکند، به ائتلاف استقبال خواهیم کرد.

سجادی همچنین در رابطه با فعالیت جبهه پیروان در آستانه انتخابات مجلس گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری ستاد انتخاباتی خود را به ریاست محسن کوهکن تشکیل داده و ما بر این اساس، اسامی را که خواهان کاندیداتوری مجلس بودند، از دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی عضو جبهه در استانها جمع‌آوری کردیم و با پردازش آنها به فهرست مدنظر خواهیم رسید.

به گفته سجادی، این ستاد دارای کمیته‌هایی از قبیل کمیته تبلیغات، کمیته سیاسی، کمیته زنان، کمیته استانهاست که بعضی از دبیران کل هم عضو این ستاد هستند.

** همایش جبهه پیروان 29 مرداد برگزار می‌شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهار داشت: ما از دبیران 26 استان کشور دعوت کردیم تا در همایشی که  بیست و نهم مرداد با حضور دبیران کل احزاب و تشکل‌های همسو با جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزار می‌شود شرکت کنند تا در آن، درباره ورود به انتخابات و ضرورت وحدت اصولگرایان بحث و تبادل نظر کنیم.

سجادی با بیان اینکه در مجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری، 17 تشکل و حزب سیاسی وجود دارد، گفت: از مهندس باهنر خواسته شده تا پیگیری‌های لازم را برای تعامل با تمام اصولگرایان انجام دهد تا شورایی تشکیل شده و همه اصولگرایان تحت پوشش آن قرار گیرند تا از این طریق، تعامل بین احزاب و تشکل‌های اصولگرا و شخصیت‌های فعال اصولگرایی با محوریت جامعه روحانیت و جامعه مدرسین ایجاد شود و الگوی جدیدی مانند الگوهای 8+7 و 6+5 که در قبل وجود داشت با توجه به اقتضائات زمان برای انتخابات آینده مجلس به وجود آید.

وی در پایان در مورد زمان تشکیل شورای هماهنگی گفت: ضروری است این شورا با سرعت بیشتری تشکیل شود اصولگرایان به وحدت حداکثری مدنظرشان دست یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار