آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

گسترش راه آهن از ضرورت‌های امروز جامعه است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از ظرفیت‌های کشور و همچنین آمادگی بخش خصوصی برای گسترش مترو در شهرهای بزرگ و راه‌آهن در اقصی نقاط کشور استفاده شود.

گسترش راه آهن از ضرورت‌های امروز جامعه استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، با تأکید بر نقش و تأثیر توسعه راه‌ها در آبادانی نقاط مختلف کشور به برنامه‌های راه‌سازی در سال‌های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: راه در جغرافیای کشورها به مثابه رگ در پیکره انسان‌هاست که آبادانی و طراوت را به مردم هدیه می‌دهد.

وی با یادآوری ویژگی‌های طبیعی نقاط مختلف ایران بر لزوم توجه به گسترش راه آهن تأکید کرد و گفت: راه آهن نقش بسیار مهمی در جا به جایی مسافران و همچنین نقل و انتقال کالاها به ویژه کالاهای با وزن بالا دارد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلب رضایت مردم در استفاده از قطار و گسترش راه آهن در سراسر کشور را از ضرورت‌های توسعه متوازن برشمرد و گفت: باید با استفاده از سرمایه‌ی بخش خصوصی و برنامه‌ریزی‌های راهبردی دولت به این مهم توجه شود.
 
وی افزود: استهلاك و هزینه‌ی پایین در کنار سود بالا و امنيت و راحتی سفر از مزیت‌های استفاده از راه آهن است که کشورهای پیشرفته دنیا به شکل گسترده از راه آهن استفاده می‌کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به مترو به عنوان قطار شهری را دنباله‌ی گسترش علم و تکنولوژی مربوط به قطار در راه آهن‌های بین شهری توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های کشور و همچنین آمادگی بخش خصوصی برای گسترش مترو در شهرهای بزرگ و راه‌آهن در اقصی نقاط کشور استفاده شود.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات دنیا برای توسعه حمل و نقل ریلی و توجه به اولویت آن در حمل و نقل عمومی کشور سؤالاتی درخصوص کارهای انجام شده و برنامه‌های آینده شرکت حمل ونقل ریلی رجا پرسید که آقایان "موسوی‌نژاد" و "خردمند" جواب دادند.
 
 موسوی‌نژاد، مدیر عامل شرکت حمل ونقل ریلی رجاء، ضمن اشاره به خدمت بخش مسافری ریلی به مردم و استقبال و نیاز کشور به توسعه این خدمات، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل مسافری تأکید کرد.
 
 خردمند، رئیس هیأت مدیره شرکت نیز با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی واقعی، گفت: با توجه به محدودیت‌های این ظرفیت، استفاده از امکانات بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار