محمدجواد لاریجانی:

شعار حقوق بشر اسلامی تثبیت کننده حقوق امت اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: شعار حقوق بشر اسلامی تثبیت کننده حقوق امت اسلامی است.

شعار حقوق بشر اسلامی تثبیت کننده حقوق امت اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد جواد لاریجانی"، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صبح امروز (چهارشنبه 14 مرداد ماه) با حضور در همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی، گفت: مسئله حقوق بشر در اسناد سازمان ملل دارای مبانی نظری محکمی است.

وی افزود: متأسفانه حدود 70 صفحه از اسناد سازمان ملل طبق نظرات سکولارها تهیه شده و در این مبانی تفکر اسلامی و عقلانیت اسلامی مفقول مانده است، درحالی که مسئله حقوق‌بشر جایی است که می‌تواند محل تقارب آرا و اتفاقا میدانی برای تمدن بشری باشد، اما آنچه که ما امروز با آن مواجه هستیم تنها "تحمیل" است؛ یعنی تحمیل تفکر سکولارم به سایر ملل دنیا.

لاریجانی با بیان اینکه تفکر مذکور موارد تحمیل برانگیز را به اسم آزادی شناسایی می‌کند تأکید کرد: این موارد به مفهوم این است که از انسان‌ها آزادی را می‌گیرند و آزادی خودخواسته را به آنها می‌دهند و به ملت‌ها می‌گویند که شما حق ندارید طبق راه و رسم زندگی خویش آزادی عمل داشته باشید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: تحمیل‌کنندگان آزادی‌ مذکور همواره آزادی خود خواهانه خود را تبلیغ می‌کنند ولی آزادی اصلی که طبق اصول اسلام است را منع می‌کنند. 

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید شعار حقوق بشر اسلامی را بعنوان تثبیت حقوق ملت اسلام و راه و رسم زندگی برشماریم و همواره به آن مفهوم نزدیک و نزدیکتر شویم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار