داعش چگونه تروریست‌های خود را آموزش می‌دهد؟

گروه تروریستی داعش برای تربیت عناصر خود، آن‌ها را به منظور وارد کردن به میدان درگیری، در مراحل مختلف آموزش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش برای تربیت عناصر خود بر اساس تفکرات انحرافی و تکفیری ، که مبتنی بر دیدگاه های وهابی است، آنها را در مراحل مختلف جهت وارد کردن به میدان درگیری آموزش می دهد.

 بر اساس این گزارش، یک روز پس از ورود این عناصر به یکی از شهرهای تحت کنترل داعش، آنان به مرکز مربوط به آموزش عقاید داعش موسوم به «مرکز شرعی» منتقل می شود و 12 روز در آنجا باقی می ماند.

یکی از این مراکز، مرکز «عکیشری» در حومه الرقه است. در این مدت عناصر داعش به آموختن آموزش‌های مربوط به عقیده داعش و سخنرانی های آنها درباره اسلام می پردازد که در آن اصول اسلامی به طور کامل تحریف شده است.

داعش برای آموزش این عناصر از جزوه ها و کتاب هایی استفاده می کند، که به طور اساسی مبتنی بر نظرات و دیدگاه های ابن تیمیه و محمد عبدالوهاب (موسس وهابیت) تکیه دارد.

پس از آموزش مسائل شرعی، اگر توانایی نظامی نداشته باشد به پادگان نظامی «المناخر» در اطراف شهر رقه (سوریه) منتقل می شود و در آنجا نحوه استفاده از انواع سلاح‌های شخصی و درگیری های فیزیکی و شیوه‌های استتار و کسب مهارت در زمینه نقشه خوانی و جغرافیا را فرا می گیرد
.
پس از آن، بر اساس توانمندی شخص ماموریت و جایگاه او در خط مقدم، خط میانی یا اطراف شهرها یا ماموریت سری تعریف می شود
.
ماموریت عناصر سری معمولا به خارج از مناطق تحت تسلط داعش مربوط می شود. این گونه افراد به گونه ای فعالیت و رفتار می کنند که نمی توان تشخیص داد عضوی از داعش هستند.

پس از آموزش مهارت‌های نظامی، فرم های مخصوصی درباره آمادگی او برای ماموریت های بعدی در اختیار این عناصر قرار داده می شود که از علت حضور آنها و پیوستنش به داعش و اینکه آمادگی انجام عملیات و ماموریت های انتحاری را دارند یا خیر، پرسیده می شود.

گروه های تروریستی تلاش می کنند با برنامه ریزی و تقسیم امور داخلی خود را در قالب یک دولت نشان دهند و در این خصوص داعش بیش از دیگر گروه های تکفیری مبتنی بر مدارک و مستندات عمل می کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار