خزایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طیب‌نیا در پی تهیه نقشه‌راه سرمایه‌گذاری برای وزارتخانه‌ها/ تکمیل نقشه‌راه استان‌ها تا 2 ماه آتی

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه استان‌ها نقشه‌راهی برای معرفی بخش‌های مهم جهت سرمایه‌گذاری تهیه خواهند کرد، گفت: به احتمال زیاد طی دو ماه آینده و یا کمتر در این رابطه به نتیجه خواهیم رسید.

طیب‌نیا در پی تهیه نقشه‌راه سرمایه‌گذاری برای وزارتخانه‌ها/ تکمیل نقشه‌راه استان‌ها تا 2 ماه آتیمحمد خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات ارسال نامه به استانداران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: مدتی قبل نامه‌ای به استانداران و مدیران کل سازمان سرمایه‌گذاری ارسال کردیم تا تلاش کنند نقشه راه تأمین منابع مالی یا سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم شود.
 
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: در واقع محتوای نامه بر این مبنا بود که بخش‌های دارای اهمیت شناسایی و مقادیری که نیازمند به سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری مستقیم یا BOT است، معرفی شوند که ما بتوانیم نقشه‌ای از سطح نیازها برای تأمین منابع مالی و با رعایت اولویت‌های اقتصادی کشور داشته باشیم.

طیب‌نیا در پی تهیه نقشه‌راه سرمایه‌گذاری برای وزارتخانه‌ها
 
وی افزود: همچنین وزیر اقتصاد نیز تصمیمی اینچنینی را برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در سطح ملی دارند تا با کمک این برنامه‌ها در بازه زمانی دو ماهه یک نقشه دقیقی از سطح نیازمندی‌ها، حوزه‌های مختلف و تکنولوژی‌های مورد نیاز به دست آید.
 
وی ادامه داد: در واقع بر اساس این نقشه راه، مبادلات و روابط اقتصادی خود را با کشورهای دنیا تنظیم می‌کنیم.
 
خزایی با بیان اینکه تنظیم روابط ما با کشورهای دیگر بر اساس اولویت‌های اقتصادی خواهد بود، گفت: اگر استان‌ها توانایی فنی برای تکمیل این نقشه را داشته باشند طی دو ماه و یا کمتر به نتیجه خواهیم رسید.
 
زیرساخت‌ها، مهم‌ترین زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی

معاون وزیر اقتصاد همچنین در خصوص مهم‌ترین زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری گفت: از نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بخش‌های مهم زیرساختی همچون ارتباطات، نفت، گاز، انرژی و حمل و نقل باید سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
 
وی افزود: در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در مرحله اول برای توسعه اقتصادی و در مرحله‌ای دیگر برای افزایش صادرات بسترسازی می‌کند.
 
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: افزایش صادرات دارای دو بعد است که شامل افزایش درآمدهای کشور و حضور مستمر ایران در بازارهای خارجی می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار