بازنمایی ارتباط کمرنگ‌شده انسان با طبیعت

نمایشگاهی پر از آثار متنوع تجسمی از نقاشی تا کارهای حجم توسط یک هنرمند با محوریت بازنمایی فضاهای حاشیه شهر و ارتباط انسان با طبیعت در حال برگزاری است.

امین شجاعی هنرمند تجسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه خود گفت: این نمایشگاه در سه طبقه برگزار می‌شود که در اول کار چیدمان، طبقه وسط آثاری که مابین حجم و نقاشی روی تخته‌های چوبی هستند قرار دارند و در بخش دیگر حدود هفت اثر نقاشی وجود دارد.
 
وی افزود: در آثار نقاشی دغدغه من رابطه انسان با طبیعت بوده است که آن را در کارهای چیدمان ونیز نشان داده‌ام؛ و به صورت جزئی‌تر یکسری از مسائل حاشیه شهر را که با آن روبه‌رو می‌شویم، مثل دشت‌های اطراف که از پلاستیک انباشته شده‌اند، یا دود وحشتناکی که از سوزاندن تایرها ایجاد می‌شود را در آثار منعکس کرده‌ام.

شجاعی تصریح کرد: موضوع چیدمان و کلیه‌ آثار نمایشگاه نیز به همین بحث برمی‌گردد و همه کارها به نوعی بازنمایی فضاهای حاشیه‌ای هستند.

وی در خصوص عامل ایجاد انگیزه برای انتخاب چنین موضوعی عنوان کرد: علاوه بر مواردی که ذکر شد و به شدت من را تحت‌تأثیر قرار دارد، کمرنگ‌شدن همین ارتباط بین ما و طبیعت نیز ذهن من را درگیر کرده بود، زیرا به عنوان مثال در خارج توسط اعلام مثلاً تعداد درخت‌های قطع شده روی هر محصول به فرد اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرد که اگر آن محصول را بخرد، چقدر به طبیعت آسیب وارد می‌کند و از این دست ابتکاراتی که ارتباطی را بین مخاطب و طبیعت ایجاد می‌کند.

وی افزود: به عنوان مثال در ایران نیز تابلوهایی برای نشان‌دادن میزان آلاینده‌ها وجود دارد، ولی این‌که هدف و نتیجه حاصل آن چیست، مطرح است، اینکه با دیدن آن بگوییم هوا آلوده است یا اینکه من سرطان می‌گیرم! و با وجود این تفکر، ارتباطی ایجاد نمی‌شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: کرد: تاکنون بازخورد خوبی از این نمایشگاه داشته‌ام و کارها تا حد مناسبی توانسته‌اند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 19 مرداد در گالری «اُ» میزبان بازدیدکنندگان است.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.