بهداشت در رستوران‌های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد

وضعیت بهداشت در اغلب رستوران‌های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد و نظارت جدی بر این گونه مراکز صورت نمی گیرد.

مهدی ذوالقدر کارشناس ارشد آموزش بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وقتی در ایام تعطیلات خانواده ها به مسافرت می روند، به احتمال زیاد برای صرف وعده های غذایی به استفاده از رستوران های بین راهی و اغذیه فروشی ها و مغازه های موجود در جاده ها و اطراف شهرها نیاز پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه بین رستوران های شهری و بین شهری از لحاظ رعایت اصول بهداشتی تفاوت وجود دارد، افزود: در رستوران های شهری اصول بهداشتی با توجه بیشتری رعایت می شود و اگر تخلفی صورت بگیرد که البته به وفور هم صورت می گیرد، معمولاً نظارت سازمان ها و مراکز بهداشتی وجود دارد.

ذوالقدر تأکید کرد: متأسفانه وضعیت بهداشت در اغلب رستوران ها و اغذیه فروشی های بین راهی در پائین ترین سطح قرار دارد و البته نظارت جدی و کافی بر اینگونه مراکز صورت نمی گیرد.

وی اظهار داشت: بهتر است بگوئیم که در بسیاری از رستوران ها و اغذیه فروشی های بین راهی و بین شهری، هیچ نظارت و پیگیری از سوی سازمان ها و دست اندرکاران بهداشتی صورت نمی گیرد.

ذوالقدر با بیان اینکه باید در خرید از دست فروشان نیز دقت کرد و حتی از خرید از این افراد پرهیز کرد، تأکید کرد: خرید مواد غذایی و نوشیدنی از دست فروشان که توسط بسیاری از مردم صورت می گیرد، در مواردی می تواند خطرناک و به بیمار شدن و حتی بستری شدن فرد در بیمارستان منجر شود.

وی یادآور شد: مواد مورد استفاده در غذاها و نوشیدنی های که توسط دست فروشان در شهرها به میزان زیاد دیده می شود، به هیچ عنوان بهداشتی نبوده و تمامی این مواد توسط سازمان های ذیربط بهداشتی تأئید نمی شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اگر مردم به توصیه های بهداشتی که در خصوص سلامت آب و مواد غذایی وجود دارد توجه کنند، دیگر شاهد افزایش بروز و شروع بیماری های عفونی و مسمومیت ها به ویژه در فصل تابستان نخواهیم بود و هزینه های جانی و اقتصادی نیز کاهش چشمگیری می یابند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار